Команда

Ідея:  Анна Артеменко

Методологія:  Анна Артеменко, Олександр Пещеров

Втілення:  Наталія Загорій, Олександр Пещеров

Завантажити дослідження в PDF

Із дослідження ви дізнаєтеся

  1. Як змінився попит на меблі в Україні протягом 2019-2020 років?
  2. Які види меблів найчастіше шукають українці в Інтернеті?
  3. Які виробники й меблеві бренди виграли від карантинних обмежень?

 

Дослідження базується на основі даних Google та демонструє інтерес українців до теми меблів в Інтернеті.

Динаміка і об’єм ринку

За два роки, з січня 2019 по грудень 2020, попит на меблі серед користувачів Інтернету в Україні збільшився в 1,2 рази. При цьому, карантин пішов на користь галузі: він пришвидшив темпи зростання ринку, починаючи з квітня 2020 року.

Мал. 1. Динаміка онлайн-попиту на меблі в 2019-2020 роках в Україні

 

У таблиці нижче ви побачите, що об’єм ринку досить високий, і продовжує зростати. В абсолютних цифрах за ці два роки інтерес до теми зріс на 202,1 тис. запитів.

КатегоріяСічень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
меблі101466094624092303081723084581079679097408010058309376601000380104440091951099351093615082879092368011770501033040112637011804801164510122713013208901216770

Табл.1 Попит на меблі в Інтернеті по місяцях, січень 2019 – грудень 2020

 

Шукаючи меблі в Інтернеті, 29% користувачів уточнюють геолокацію – місто чи країну.

Як розподілився попит серед міст, дивіться на діаграмі.

Мал 2. Розподіл інтересу до меблів по геолокації

ТОП-5 гео-уточнень

#Запити з уточненням геоКількість попиту, тис. запитів
1.Київ54,6
2.Харків44,3
3.Одеса24,4
4.Україна24,1
5.Дніпро23,9

Табл. 2 ТОП-5 гео-уточнень при пошуку меблів серед українців

Як шукають меблі в Інтернеті

Українці шукають меблі через Google кількома способами:

69,1% – одразу через пошуковий рядок, використовуючи різноманітні уточнення (наприклад, “мебель ротанговая”*);
16,9% – починають з бренду виробника (наприклад, “Икеа” чи “BRW”);
9,1% – починають з назви магазину меблів (наприклад, “МебельОк”, “Юск”);
3,7% – йдуть на маркетплейси з розділом “меблі” (наприклад, “олх+мебель”, “розетка+мебель”);
1,1% – починають з назви гіпермаркету (наприклад, “эпицентр+мебель”, “новаялиния+мебель”, “леруамерлен+мебель”).

*Тут і далі запити подані мовою оригіналу дослідження.

Мал. 3 Структура попиту на меблі в Інтернеті

 

Нижче представлена структура попиту за категоріями в цифрах.

Категорії попитуСередня кіл-ть попиту на місяць, тис. запитівЧастка категорії, %
Запити в Google, пов’язані з меблями853,669,1
Виробники меблів209,416,9
Інтернет-магазини меблів112,89,1
Маркетплейси з розділом “меблі”46,23,7
Будівельні гіпермаркети13,71,1
Разом1235,6100

Табл.3. Кількість попиту на меблі за категоріями

Виробники меблів

 

У середньому інтернет-користувачі шукали в Google бренди виробників меблів 209,4 тис. разів на місяць. В їх розумінні на ринку є лідер серед виробників – польський бренд BlackRedWhite (BRW), асортимент якого широко представлений в Україні. Попит на меблі цього бренду в 2019-2020 рр. зберіг сезонність, і наприкінці 2020 року залишився на тому ж рівні, що й до карантину.

Мал. 4 Динаміка попиту на виробників меблів в Україні

 

Якщо детальніше розглянути гравців ринку без лідера BRW, то ми можемо відзначити зростання попиту на Гербор, ІКЕА і Konstanta влітку 2020. Попит на меблі цих виробників продовжує зростати і наприкінці 2020 року перевищив докарантинні показники.

Мал. 5 Динаміка попиту на виробників меблів в Україні без лідера BRW

КомпаніяСічень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Black Red White373603235033020267602808025780338503594033240353804011034620350803203025380247103368030680341103571035790375204065036710
Гербор101609920102408540875073401021010110996010420116109860102809930847079101096010270115101206012560131101385013930
ІКЕА13250105209650911077008510819010130109709620972010550893010740989088201099014880109001131012120127901224013110
Konstanta73707600781061108510673084609120889095701023089509920863067305710100708690113801170012510141901545013080
AMF10320106701118093209230816010110955096901068010600954094201046094509010105609220102401029010890102701186010980
Zlatamebel521047204870423049504340507057405660611070705890591054604720479058705330618061106320674082106650
Mebel-star510054105090434041504260515054404800513050404250509050704550491058705330552058005630627063606280
Комфорт Меблі413037003940335035802920381039604070481048503980405040103140298048404380511054204990510056704930
УкрІзра252022601920178018301910231026202520319032802620327026302040235034202860355035403550422041704210
Mebel progress372031302920246026302520302032702900315033203490331029902050240031102930354037703350384039304080
Разом9914090280906407600079410724709018095880927009806010583093750952609195076420735909937094570102040105710107710114050122390113960

Табл.4 Кількість попиту на ТОП-10 виробників меблів по місяцях

Інтернет-магазини меблів

 

У 2019-2020 роках користувачі шукали інтернет-магазини меблів у середньому 112,8 тис. разів на місяць. У ТОП-10 за кількістю попиту увійшли такі бренди:

Інтернет-магазини меблівСередня кіл-ть запитів на міс, тис. запитів
1.Будинок меблів11,80
2.МебельОК10,5
3.Fayni mebli8,6
4.Dybok5,6
5.Юск5,4
6.Союз меблі3,2
7.Decart меблі2,7
8.Sofino2,4
9.Атмо2,2
10.Нова мебель2,1

Табл.5 ТОП-10 інтернет-магазинів меблів

 

Попит на інтернет-магазини меблів почав зростати після локдауну, в березні 2020. Це відповідає загальній тенденції ринку. Також ми бачимо, що лідери галузі ще більше зміцнили свої позиції в цей період. У цілому за 2019-2020 рр. попит на «МебельОК» зріс у 2,45 рази, на «Будинок меблів» – у 1,5 рази, на «Юск» – у 2,25 рази.

Мал. 6 Динаміка попиту на ТОП-10 інтернет-магазинів меблів в Україні

 

Загалом по категорії за 2019-2020 роки попит збільшився в 1,6 рази.

Зміни в цифрах можна побачити в таблиці нижче.

КомпаніяСічень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Мебель ОК68806890720058006950603084909030884010290105101044094401061085707360105309110113601307013690145901711016890
Будинок меблів9610922093707940856082001007010610100701071011910115101057010510872084201171011180131901486015950150401484014520
Юск5430235022903400245026803090399044604260475051105080425042003370591087507360721086208040960012210
Fayni mebli884075407660604062805340744010100925010510108008920106208870703065708430691083708640887089801006010070
Dybok462035903640305044403460435053805910605065806060625050303820516061405390629067606910853086107540
Decart меблі227018702090188021301940266023401780222035402570228016401460206027502640328030503190419049304930
Союз меблі311029502750250023402140283029102980320033003220320031202270200026102420300029203240326038703710
Атмо216017002020154016501560223027102480212022702030199020801440153025002130255031303270324033503040
Sofino208017101480135016901200169019402090244029503160271023201610225032602320264022902720275031702850
Нова мебель194017501700161016201500163018201670179022301990187016601390182022501890239027002530266031902710
Разом469403957040200351103811034050444805083049530535905884055010540105009040510405405609052740604306463068990712807873078470

Табл.6 Кількість попиту на ТОП-10 інтернет-магазинів меблів по місяцях

Маркетплейси з розділом “меблі”

 

Маркетплейси з розділом “меблі” в Google шукали в середньому понад 46,2 тис. разів на місяць. При цьому в 83,6 % випадків (38,6 тис. разів), користувачі шукали сайт olx (запити типу “olx+мебель”).

Динаміка зміни попиту по цій категорії також відповідає загальним тенденціям ринку, зокрема, збільшенню інтересу до меблів після початку локдауну, навесні 2020.

Мал. 7 Динаміка попиту на маркетплейси з розділом “меблі” в Україні

 

Середнє значення попиту на маркетплейси з розділом «меблі» можна побачити в таблиці.

Маркетплейси з розділом “меблі”Середня кіл-ть попиту на місяць, тис. запитівЧастка маркетплейсу, %
olx38,783,7
авіто4,39,3
розетка1,43
сландо1,02,1
пром юа0,81,7
joom0,10,2
Разом46,2100

Табл. 8 Середньомісячний попит на маркетплейси з розділом “меблі” в Україні

Будівельні гіпермаркети

 

Щоб перевірити, як часто українці шукають меблі в будівельних гіпермаркетах, ми дослідили брендовий попит на «Епіцентр», «Леруа Мерлен» і «Нову лінію» у зв’язці із запитом “меблі”.

З’ясувалося, що в середньому за два роки меблі в «Епіцентрі» шукали 11,8 тис. разів на місяць, в «Леруа Мерлен» і «Новій лінії» – менше 1 тис. разів за місяць у кожному. Також попит на меблі в «Епіцентрі» за 2019-2020 роки збільшився в 2,2 рази.

На графіку нижче ми бачимо раптове збільшення попиту на меблі в «Епіцентрі». У період першого локдауну «Епіцентр» не закривався, на відміну від конкурентів. Таким чином, він став першим, кого обирають українці, шукаючи меблі.

Мал. 8 Динаміка попиту на меблі в будівельних гіпермаркетах

 

Зміну попиту на меблі в будівельних гіпермаркетах по місяцях можна побачити в таблиці. Загалом за 2019-2020 рр. попит у цій категорії збільшився у 2 рази.

КомпаніяСічень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Епіцентр6740730072307080747076309080105608520929011860103201032086609750141401769014750169801983015250168001762014870
Нова лінія53050066085077084076099067075088077082066078080015001280125085098079011201340
Леруа Мерлен820410470500520520530510500470500430360540420640710830870870740770740690
Разом8090821083608430876089901037012060969010510132401152011500986010950155801990016860191002155016970183601948016900

Табл.9 Зміна кількості попиту на меблі в будівельних гіпермаркетах

Для чого шукають меблі в Інтернеті

При пошуку меблів через Google, користувачі застосовують уточнюючі фактори – тип меблів і приміщення, країну виробника і т.і. Далі ми розглянемо ці уточнюючі фактори більш детально.

Тип приміщення

 

У середньому меблі за типом приміщення шукали понад 192 тис. разів на місяць. Це 16, 4% від загальної кількості попиту по ринку.

Частіше за все користувачі шукають меблі для кухні та дитячої кімнати. Розподіл попиту за типом приміщення можна побачити в таблиці.

Уточнення “тип приміщення” (житло)Середня кіл-ть попиту, тис. запитів на місяцьЧастка уточнення, %
Для кухні43,322,5
Для дитячої41,421,5
Для вітальні27,214,1
Для ванної кімнати25,313,2
Садові меблі19,910,3
Для спальні13,57,0
Для передпокою126,2
Для залу3,31,7
Балконні меблі2,31,2
Дачні меблі2,31,2
У коридор10,5
Для домашнього офісу0,40,2
Для гардеробної0,30,2
Разом192,3100

Табл.10 Структура попиту з уточненням за типом приміщення для особистого житла

 

Окрім меблів для дому, українці також шукають меблі для бізнес-приміщень. Всього такі меблі шукали в середньому 31,5 тис. разів на місяць. Це в 6 разів менше, ніж попит на домашні меблі.

Найпопулярніша категорія – офісні меблі. Її шукали в Google близько 19 тис. разів.

Уточнення “тип приміщення”, (бізнес)Середня кіл-ть попиту, тис. запитів на місяцьЧастка уточнення, %
Офісні меблі18,960
Для салону краси4,414
У кафе3,511,1
Барні меблі1,13,5
Ресторанні меблі0,82,5
Для перукарні0,61,9
Готельні0,61,9
Інші приміщення1,65,1
Разом31,5100

Табл.11 Структура попиту з уточненням за типом приміщення, комерційні приміщення

Тип меблів

 

Найпопулярніший тип меблів серед користувачів Інтернету – м’які меблі. У 2019-2020 рр. в середньому за місяць їх шукали понад 41 тис. разів.

Уточнення “тип меблів”Середня кіл-ть попиту, тис. запитів у місяцьЧастка уточнення, %
М’які4129050,67
Корпусні991012,16
Ротангові859010,54
Модульні72208,86
Багатофункціональні49406,06
Безкаркасні35704,38
Плетені27703,40
Антикварні17502,15
Вбудовані8000,98
Вінтажні4000,49
Авторські1600,20
Декоративні900,11
Разом81490100,00

Табл. 12 Структура попиту з уточненням за типом меблів

 

Навесні-влітку 2020 різко зріс попит на ротангові меблі. Весняно-літній період стабільно є піком сезонного попиту на дану категорію, а в цьому випадку жорсткий локдаун тільки посилив тенденцію до облаштування прибудинкових ділянок.

Також ми можемо спостерігати зростання попиту на багатофункціональні меблі. Це може бути пов’язано зі збільшенням популярності за останні роки смарт-квартир, що вимагають нестандартних рішень при омеблюванні.

Мал. 9 Динаміка попиту на популярні типи меблів в 2019-2020 рр.

Матеріал виготовлення

 

Дивовижні зміни відбулися з попитом на меблі з піддонів. У березні 2020 попит на такі меблі зріс у 1,7 рази (порівняно з березнем 2019). На графіку динаміки попиту ми також бачимо збільшення інтересу в березні-квітні 2020 до пластикових меблів, що корелює зі зростанням описаного вище попиту на садові меблі.

Мал.10 Динаміка попиту на ТОП-10 матеріалів виготовлення меблів

 

У середньому за 2019-2020 рр. користувачі шукали меблі з піддонів 9,43 тис. разів на місяць.

Уточнення “матеріал виготовлення”Середня кількість попиту, тис. запитів на місяцьЧастка уточнення, %
Із піддонів9,4323,1
Із дерева8,1820
Дубові меблі7,1717,6
Із пластику3,558,7
Металеві меблі2,055
Шкіряні меблі2,014,9
Із ясену1,583,9
Ковані меблі1,453,5
Меблі із ДСП1,213
Меблі із МДФ12,5
Інші3,187,8
Разом40,81100

Табл.13 Структура попиту з уточненням за матеріалами виготовлення

Країна-виробник

 

Ще одним уточнюючим фактором, який згадують при пошуку меблів в Інтернеті, є країна-виробник. Найчастіше в 2019-2020 рр. користувачі шукали меблі італійського виробництва – у середньому 8,7 тис. разів на місяць. При цьому, попит на італійські меблі зменшився в 1,4 рази. У п’ятірку найпопулярніших країн-виробників входить і Україна. У середньому меблі українського виробництва шукали 1,7 тис. разів.

Уточнення “країна-виробник”  Середня кількість попиту, тис. запитів у місяць
1Італійські меблі8,7
2Польські меблі4
3Білоруські меблі1,7
4Українські меблі1,7
5Китайські меблі1,4

Табл.14 ТОП-5 країн-виробників меблів серед українців

Стиль дизайну

 

При пошуку меблів в Інтернеті користувачі також вказують стиль дизайну в якості уточнення. Найпопулярніший стиль серед користувачів – лофт. Інтерес до меблів у цьому стилі в 2019-2020 рр. збільшився в 1,7 разів.

Мал. 11 Динаміка попиту по стилях меблів в Інтернеті

 

У таблиці нижче можна побачити кількість попиту на ТОП-5 найпопулярніших серед українців стилів дизайну.

Уточнення “стиль дизайну”Середня кількість попиту, тис. запитів на місяць
1 ЛОФТ7,6
2Класика2,3
3Прованс2,1
4Бароко1
5Арт деко0,5

Табл. 15 Середньомісячний попит на ТОП-5 стилів дизайну меблів серед українців

Стан меблів

 

В 2019-2020 рр. користувачі Інтернету також іноді використовували під час пошуку меблів уточнення за їх станом.

Вживані меблі (запити типу“б/у мебель”, “купить бу мебель”) в середньому шукали 60,4 тис. разів на місяць.

Комісійні меблі (“комиссионная мебель”, “комиссионная мебель киев”) шукали в середньому 1,3 тис. разів на місяць.

Нові меблі (запити типу “новая мебель каталог”, “мягкая мебель новая”) у середньому шукали 0,3 тис. разів на місяць.

При цьому, інтерес до вживаних меблів за 2019-2020 рр. зріс в 1,28 рази, а інтерес до нових меблів – у 1,5 рази. До комісійної ж, навпаки – зменшився в 1,8 разів. Більш детально кількість попиту по місяцях можна побачити в таблиці.

Стан меблівСічень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Б/у меблі559405312053210477104756045970558806161058550610606288055450574905331046470453005916055220630707083068950732807578071860
Комісійні меблі18701510149013101350144017401820129012101340960117082068055063077097083098012209801030
Нові меблі180210190140130140130210180190230200210190190190200180170210300280310270
Разом579905484054890491604904047550577506364060020624606445056610588705432047340460405999056170642107187070230747807707073160

Табл. 16 Кількість попиту на нові, вживані і комісійні меблі серед інтернет-користувачів

Меблі на замовлення

 

Меблі на замовлення користуються серед українців стабільним попитом. Незначне падіння спостерігалося тільки навесні 2020 року.

Мал. 12 Динаміка попиту на виготовлення меблів на замовлення

ТОП-10 найпопулярніших запитів при пошуку меблів в Інтернеті

 

Найпопулярніші запити, пов’язані з пошуком меблів в Інтернеті, можна переглянути в таблиці.*

ЗапитКількість попиту. тис. запитів на місяць
1мебель18,1
2меблі9,9
3мебельок6,6
4мебель из поддонов5,4
5мебель харьков5,4
6детский мебели4,4
7кухонная мебель4,4
8мебель для ванной4,4
9садовая мебель4,4
10дом мебели3,6

Табл. 17 ТОП-10 запитів, пов’язаних із пошуком меблів в Інтернеті

*Запити подані мовою оригіналу дослідження

Висновки

  • Зростаюча динаміка попиту на меблі протягом 2019-2020 рр. не лише збереглася, але й набула прискорення. Це один із небагатьох ринків, яким карантин пішов на користь.
  • Сильні бренди гравців – магазинів і виробників з початком локдауна 2020 року збільшили відрив від основних конкурентів.
  • До березня 2020 року в Інтернеті зберігався стабільний попит на меблі. Після запровадження жорсткого карантину в березні 2020 року, попит на меблі почав знижуватися. Але вже в квітні на категорії меблів, пов’язані з облаштуванням прибудинкових ділянок (садові, пластикові, меблі із піддонів), попит різко зріс. Це пояснюється необхідністю українців адаптуватися до умов локдауну та облаштувати свій домашній простір.
  • Найчастіше українці шукають меблі прямо через пошуковий рядок у Google. У 16,9% вони вже знають, якого виробника меблів шукають, а в 9,1% випадків зазначають назву інтернет-магазину, де хочуть подивитися меблі.
  • Серед країн-виробників користувачі Інтернету віддають перевагу Італії. Українські меблі також входять в ТОП-5 лідерів.
  • М’які меблі – найпопулярніший тип меблів серед українців. Лофт – найпопулярніший стиль. Меблі для кухні і дитячої кімнати – найбільш популярні за типом приміщення.
  • Від початку карантину в 1,7 разів зріс попит на меблі з піддонів, цей матеріал є лідером за попитом. Також серед лідерів зі стабільним попитом – меблі з дуба і дерев’яні меблі.
  • Серед українців популярні меблі на замовлення. У середньому такі меблі шукають близько 50 тис. разів на місяць.

 

Завантажити дослідження в PDF