Команда
Ідея: Анна Артеменко
Методологія: Анна Артеменко, Олександр Пещеров
Втілення: Наталія Загорій, Олександр Пещеров
Із дослідження ви дізнаєтеся
- Як у 2020 році змінювався попит на житлову нерухомість серед жителів Києва та області?
- Які фактори впливали на динаміку попиту на житлову нерухомість?
- Якими операціями з нерухомістю цікавилися жителі Києва та області в Інтернеті найчастіше?
- Які типи нерухомості були найбільш популярними в минулому році?
- Якими критеріями керувалися інтернет-користувачі, шукаючи житло?
Динаміка попиту
Загальний попит на всі категорії житлової нерухомості в Інтернеті за підсумками 2020 року знизився на 10 %. Це сталося незважаючи на суттєве збільшення інтересу до цієї теми у весняно-літній період.
Мал.1. Динаміка попиту на нерухомість в Інтернеті у 2020 році.
У цифрах попит на початок 2020 року становив 1 092,7 тис. запитів, наприкінці – 981,3 тис.
Далі ми розглянемо, за рахунок яких чинників відбулися коливання попиту.
Як шукають нерухомість у Google
Найчастіше жителі Києва і області шукали нерухомість на сайтах-агрегаторах і за допомогою прямого пошуку в Google. При цьому на агрегатори припадає 38,5% всього попиту. Це говорить про сталу звичку шукати нерухомість за допомогою спеціалізованих сайтів або маркетплейсів із окремим розділом з нерухомістю.
Мал. 2. Структура попиту на житлову нерухомість у Києві та Київській області
Нижче представлена структура попиту по категоріях у цифрах.
Категорії попиту | Середня кількість запитів у місяць (тис) | Частка категорії,% |
Тематичні ресурси | 401, 6 | 38,5 |
Запити щодо купівлі (“куплю”) | 321,8 | 30,9 |
Запити щодо оренди (“орендую”) | 272,8 | 26,2 |
Запити щодо продажу (“продам”) | 37,2 | 3,6 |
Запити щодо здачі (“здам”) | 6,9 | 0,7 |
Запити щодо обміну (“обміняю”) | 1,6 | 0,2 |
Разом: | 1 041, 8 | 100 |
Табл. 1 Попит на житлову нерухомість у Києві та Київській області
Так виглядає динаміка попиту по кожній із категорій.
Мал.3. Динаміка попиту на основні категорії протягом 2020 року
Як бачимо із таблиці та графіка вище, кияни і жителі області, окрім тематичних ресурсів, найчастіше цікавляться купівлею, орендою та продажем нерухомості. Тому далі ми детально розглянемо самі ці категорії.
Тематичні ресурси
У категорію «тематичні ресурси» увійшли три типи сайтів, які кияни використовують в якості відправної точки при пошуку інформації про нерухомість.
1 – спеціалізовані портали (lun.ua, dom.ria та ін.)
2 – сайти для короткострокової оренди (booking, airbnb)
3 – маркетплейси з розділом «нерухомість» (olx, besplatka.ua)
У 47,8% випадків пошук інформації про нерухомість розпочинається з тематичного порталу, в 44,3% – на сайті для короткострокової оренди, у 8% випадків–із розділу нерухомості на маркетплейсі.
Мал. 4. Структура попиту в категорії «Тематичні ресурси»
Нижче в таблиці – ті ж дані, доповнені цифрами:
Тип тематичного ресурсу | Середня кількість попиту в місяць, тисяч запитів | Частка в категорії «Тематичні ресурси»,% |
Тематичні портали | 191, 8 | 47,8 |
Сайти для короткострокової оренди | 177,8 | 44,3 |
Маркетплейси з розділом «нерухомість» | 32 | 8,0 |
Разом | 401,6 | 100 |
Табл. 2 Розподіл попиту в категорії «Тематичні ресурси»
* У цій таблиці й далі попит на маркетплейси враховувався тільки за умови, якщо їх згадували у зв’язці з нерухомістю.
Якщо говорити про динаміку попиту, у 2020 році інтерес до тематичних порталів коливався: він просів у березні, далі суттєво зріс, а в грудні практично повернувся до рівня початку року. Маркетплейси з розділом про нерухомість продемонстрували набагато рівнішу динаміку.
Коливання попиту на сайти для короткострокової оренди житла нагадують океанічні хвилі. При цьому період зниження попиту повністю відповідає періоду посилення карантинних обмежень.
Мал.5. Динаміка попиту в категорії «Тематичні ресурси»
Зміни у кількості щомісячного попиту на тематичні ресурси можна побачити в таблиці нижче. У цілому за 2020 рік він впав на 27,2 %, в основному за рахунок сайтів для короткострокової оренди.
Категорія | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 | Вересень 2020 | Жовтень 2020 | Листопад 2020 | Грудень 2020 |
Тематичні портали | 185370 | 198350 | 171570 | 147300 | 180540 | 194890 | 203150 | 208910 | 226090 | 216330 | 211960 | 186950 |
Сайти для короткострокової оренди | 295310 | 277600 | 135830 | 65140 | 106120 | 207390 | 267160 | 242680 | 149700 | 139510 | 128860 | 157150 |
Маркетплейси з розділом «нерухомість» | 33080 | 32970 | 28200 | 28970 | 39270 | 43320 | 43700 | 43820 | 45180 | 41830 | 38180 | 30080 |
Разом | 513760 | 508920 | 335600 | 241410 | 325930 | 445600 | 514010 | 495410 | 420970 | 397670 | 379000 | 374180 |
Табл.3 Зміна попиту на тематичні ресурси протягом 2020 року
Тематичні портали
Як кияни шукають нерухомість на тематичних порталах? У 89,5 % випадків при пошуку в Google вказують назву сайту (бренд). І лише в 10,5 % випадків вказують як назву сайту, так і тип нерухомості, яким цікавляться (наприклад, «лун+однокімнатна квартира»).
Мал. 6. Структура брендового попиту в розрізі тематичних порталів
Про популярність попиту на тематичні сайти, ви можете зробити висновок із цієї таблиці:
Портал | Середня кількість брендованого попиту в місяць, тис. запитів | Частка в категорії «Тематичні портали»,% |
lun | 77,4 | 40,3 |
dom.ria | 56,2 | 29,3 |
rieltor.ua | 17,3 | 9,0 |
flatfy.ua | 10,2 | 5,3 |
100realty.ua | 9,8 | 5,1 |
domik.ua | 9,6 | 5,0 |
ua.m2bomber.com | 3,5 | 1,8 |
address.ua | 2,8 | 1,5 |
country.ua | 2,3 | 1,2 |
my-realty.kiev.ua | 0,9 | 0,5 |
bn.ua | 0,7 | 0,4 |
meget.kiev.ua | 0,5 | 0,3 |
mesto.ua | 0,3 | 0,1 |
realt.ua | 0,3 | 0,1 |
Разом | 191,8 | 100,0 |
Табл. 4.Розподіл попиту на тематичні портали в Києві та Київській області
У березні-квітні 2020 року попит на всі сайти нерухомості різко зменшився. Цьому сприяла невизначеність у період першого локдауну. Але вже в травні попит почав зростати.
Варто окремо відзначити flatfy.ua, котрий буквально увірвався на ринок на початку року і продемонстрував переконливе зростання ближче до кінця року. Позитивна динаміка, хоча й з коливаннями, спостерігалася і в rieltor.ua.
Мал.7. Динаміка брендового попиту на тематичні портали, 2020 рік
Незважаючи на спад навесні 2020 р. інтерес до тематичних порталів відновився до літа. І в цілому, річний попит на них не змінився.
Бренд | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 | Вересень 2020 | Жовтень 2020 | Листопад 2020 | Грудень 2020 |
lun | 88050 | 87890 | 74690 | 67100 | 77120 | 76480 | 79340 | 80680 | 85020 | 79730 | 75770 | 67110 |
dom.ria | 51720 | 60580 | 50240 | 45260 | 55300 | 61410 | 64240 | 63210 | 69440 | 62240 | 62720 | 56010 |
rieltor.ua | 13920 | 15450 | 11560 | 7800 | 11750 | 15660 | 16130 | 22870 | 25440 | 23290 | 22480 | 19110 |
flatfy.ua | 610 | 1320 | 6740 | 4460 | 6730 | 8400 | 10380 | 10290 | 12560 | 18690 | 18830 | 15300 |
100realty.ua | 9860 | 10280 | 8140 | 5380 | 8710 | 10350 | 10180 | 10200 | 11680 | 10460 | 10070 | 10010 |
domik.ua | 9900 | 10350 | 9960 | 9320 | 10440 | 10220 | 11100 | 10390 | 9890 | 9130 | 9300 | 8120 |
ua.m2bomber.com | 3360 | 3920 | 2680 | 1850 | 2710 | 4070 | 4240 | 4030 | 3980 | 4520 | 4340 | 3480 |
address.ua | 2750 | 2820 | 2750 | 2120 | 2740 | 2900 | 2310 | 2390 | 2810 | 2900 | 3000 | 3000 |
country.ua | 2160 | 2490 | 2370 | 2100 | 2540 | 2310 | 2470 | 2420 | 2600 | 2730 | 2780 | 2300 |
my-realty.kiev.ua | 1000 | 1000 | 720 | 480 | 720 | 1000 | 1000 | 880 | 1000 | 1000 | 1000 | 880 |
bn.ua | 730 | 780 | 600 | 550 | 730 | 810 | 740 | 600 | 690 | 640 | 680 | 620 |
meget.kiev.ua | 700 | 710 | 600 | 490 | 590 | 540 | 450 | 450 | 440 | 480 | 480 | 490 |
mesto.ua | 260 | 420 | 210 | 150 | 210 | 420 | 340 | 250 | 290 | 270 | 340 | 290 |
realt.ua | 290 | 260 | 210 | 170 | 200 | 230 | 170 | 200 | 210 | 200 | 140 | 190 |
Разом | 185370 | 198350 | 171570 | 147300 | 180540 | 194890 | 203150 | 208910 | 226090 | 216330 | 211960 | 186950 |
Табл. 5. Розподіл попиту на тематичні портали по місяцям
Щодо уточнень, які використовуються для пошуку через тематичні портали: найбільш популярним, але не численним є слово “квартира”. Далі з трикратним відставанням іде “ЖК” (наприклад “домріа+квартира”, “домріа+назва ЖК”).
Уточнення по типу нерухомості | Кількість попиту з уточненням кількість запитів, тис |
Квартира | 12,2 |
ЖК | 4,1 |
Нерухомість | 3,0 |
Кімната | 0,5 |
Таунхаус | 0,2 |
Табл. 6 Уточнення по типу нерухомості при пошуку через тематичні портали
Сайти для короткострокової оренди житла
При пошуці в Google у 99,2% випадків користувачі вказують лише назву сайту. Тип нерухомості в запитах практично не зустрічається.
Мал.8. Структура брендового попиту на сайти для короткострокової оренди житла
У середньому сайти для короткострокової оренди житла шукали 177,9 тис разів на місяць.
Розподіл попиту виглядає наступним чином:
Сайти для короткострокової оренди | Середня кількість брендового попиту в місяць, тис. запитів | Частка сайту в категорії «Сайти для короткострокової оренди», % |
Booking.com | 128,2 | 72,1 |
air.bnb | 44,5 | 25,0 |
dobovo.com | 4,4 | 2,5 |
doba.ua | 0,8 | 0,4 |
Разом | 177,9 | 100,0 |
Табл. 7. Розподіл попиту на сайти для короткострокової оренди нерухомості
Лідером серед жителів столиці та області серед сайтів для короткострокової оренди житла є booking.com. Попит на нього суттєво коливався протягом всього 2020 року, що пов’язано з карантинними обмеженнями. До того ж, за річними підсумками, ми бачимо зниження інтересу до послуг цього сайту, так само, як і до його найближчого конкурента.
Мал.9. Динаміка попиту на сайти для короткострокової оренди житла
Тренд на Booking.com також відображає динаміку інтересу до цього ресурсу в 2020 році.
Мал. 10. Тренд на booking.com за даними Googletrends (регіон – вся Україна)
Маркетплейси з розділом «нерухомість»
Під час пошуку нерухомості на маркетплейсах тільки в 3,8% випадків жителі Києва та області одразу зазначають, що саме вони шукають (запити типу “олх+ЖК”, “олх+квартира”). У 96,2% випадків вони вказують тільки назву (бренд) та сферу пошуку (нерухомість).
Мал. 11. Розподіл брендового попиту на маркетплейси
Жителі Києва і області шукали нерухомість у Google у зв’язці з маркетплейсами в середньому 32 тис. разів на рік. Розподіл попиту виглядає наступним чином:
Маркетплейси з розділом “нерухомість” | Середня кількість брендового попиту в місяць, тис. запитів | Частка сайту в категорії “Маркетплейси з розділом про нерухомість”, % |
olx.ua | 29,0 | 90,5 |
aviso.ua | 2,8 | 8,9 |
besplatka.ua | 0,2 | 0,6 |
Разом | 32 | 100,0 |
Табл.8. Розподіл попиту на маркетплейси з розділом “нерухомість”
Лідер серед маркетплейсів з розділом про нерухомість – olx. Його шукали у зв’язці з нерухомістю в середньому 29 тис разів на рік. На графіку нижче відображені коливання попиту на нерухомість у зв’язці з маркетплейсами протягом 2020 року.
Мал.12. Динаміка попиту на маркетплейси з розділом “нерухомість”
Під час пошуку маркетплейсів із розділом нерухомості, користувачі понад 19 тис. разів вказали, що шукають квартиру. Найбільш популярні уточнення за типом нерухомості, які вказують у Google у зв’язці з маркетплейсами можна побачити в таблиці нижче.
Уточнення за типом нерухомості | Кількість попиту, тис. запитів |
Квартира | 19,4 |
Нерухомість | 7,9 |
Будинок | 3,6 |
Кімната | 0,8 |
ЖК | 0,1 |
Табл. 9. Уточнення за типом нерухомості при пошуку через маркетплейси з розділом «нерухомість»
Купівля нерухомості (“купити”)
Попит на купівлю нерухомості за 2020 рік виріс усього на 0,9%, проте його структура зазнала суттєвих змін. Інтерес до покупки будинків стрімко пішов угору і вперше випередив квартири. Також різко зріс попит на дачі.
Мал.13. Динаміка попиту на купівлю нерухомості
Обидва факти – ілюстрація змін у способі життя киян. Жителі Києва та області вже на початку весни, під час локдауна, замислились про придбання будинків, ймовірно, очікуючи нових обмежень у майбутньому.
Статистика, на основі якої були побудовані графіки, представлена в таблиці нижче.
Тип нерухомості | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 | Вересень 2020 | Жовтень 2020 | Листопад 2020 | Грудень 2020 |
Будинок | 111620 | 108960 | 110530 | 174010 | 205460 | 178480 | 175990 | 161490 | 156570 | 150990 | 149620 | 129460 |
Квартира | 136150 | 129850 | 91760 | 87330 | 112450 | 112040 | 118550 | 117540 | 133090 | 131830 | 133010 | 114840 |
ЖК | 18440 | 17550 | 12430 | 10660 | 16370 | 17910 | 20900 | 19670 | 24610 | 24550 | 23940 | 21460 |
Дача | 9910 | 10710 | 13860 | 28550 | 32210 | 24920 | 22030 | 19230 | 18390 | 16120 | 14570 | 12230 |
Гараж | 6650 | 6530 | 5570 | 5940 | 8010 | 6610 | 6850 | 7320 | 8520 | 8460 | 8750 | 8320 |
Таунхаус | 4070 | 3870 | 3370 | 4800 | 6430 | 5610 | 5450 | 5680 | 5800 | 5880 | 5620 | 4750 |
Нерухомість | 2720 | 2730 | 1560 | 1680 | 1760 | 1670 | 1820 | 1880 | 1890 | 1890 | 1730 | 1720 |
Кімната | 1670 | 1890 | 1290 | 1010 | 1100 | 1390 | 1620 | 1330 | 1330 | 1570 | 1470 | 1480 |
Житло | 800 | 770 | 520 | 450 | 450 | 700 | 700 | 610 | 730 | 650 | 500 | 450 |
Пентхаус | 310 | 290 | 240 | 340 | 380 | 320 | 360 | 380 | 330 | 350 | 340 | 330 |
Готель | 330 | 320 | 170 | 120 | 120 | 160 | 330 | 310 | 310 | 210 | 240 | 240 |
Апартаменти | 20 | 20 | 10 | 10 | 20 | 20 | 30 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 |
Котедж | 10 | 20 | 20 | 20 | 40 | 40 | 40 | 20 | 20 | 10 | 10 | 10 |
Разом | 292700 | 283510 | 241330 | 314920 | 384800 | 349870 | 354670 | 335480 | 351610 | 342530 | 339820 | 295310 |
Табл. 10. Щомісячний розподіл попиту на покупку за типами нерухомості
Зростання попиту на будинки вплинуло на річну статистику
Тип нерухомості в категорії “Покупка” | Середня кількість попиту в місяць, тис. запитів | Частка попиту в категорії “Покупка”,% |
Будинок | 152,3 | 47,32 |
Квартира | 114,8 | 35,68 |
ЖК | 19,1 | 5,93 |
Дача | 18,7 | 5,81 |
Гараж | 7,2 | 2,23 |
Таунхаус | 5,2 | 1,61 |
Нерухомість | 1,9 | 0,59 |
Кімната | 1,5 | 0,45 |
Житло | 0,6 | 0,19 |
Інші типи нерухомості | 0,6 | 0,19 |
Разом | 321,8 | 100,00 |
Табл. 11. Розподіл попиту на покупку за типами нерухомості
Висловлюючи намір купити нерухомість, інтернет-користувачі тільки в 3,1% випадків вказують, що їх цікавить вторинний ринок, у 2,1 % випадків – що шукають житло в новобудові. 94,8% не використовують в якості уточнення, тип ринку, тож готові розглядати різні варіанти на етапі пошуку.
Уточнення – тип ринку нерухомості | Кількість попиту, тис. запитів |
Без уточнення ринку | 305,2 |
Вторинний | 9,9 |
Новобудова | 6,7 |
Разом | 321,8 |
Табл. 12. Розподіл попиту на покупку за уточненням типу ринку
Типи приміщень
Під час пошуку житла користувачі з Києва і області понад 9 тис. раз вказали в Google, яка саме квартира їх цікавить. Найчастіше – це смарт-квартири, що свідчить про конкретний, сформований запит. Також це може вказувати на гостру необхідність у власному житлі в період невизначеності та карантинних обмежень.
Уточнення – кількість кімнат | Кількість попиту, тис. запитів |
смарт | 5,3 |
1-кімн | 2,8 |
2-кімн | 0,76 |
3-кімн | 0,12 |
студія | 0,11 |
Табл. 13. Розподіл попиту на покупку нерухомості за уточненням кількості кімнат
Геофактор
При пошуку нерухомості для купівлі геолокація є важливим фактором. Вона свідчить про розподіл попиту між Києвом та областю.
Уточнення – геолокація | Кількість попиту. тис.запитів | Частка попиту, % |
Київ | 173,3 | 53,8 |
Київська обл. | 69,7 | 21,7 |
Невизначено | 72,8 | 22,6 |
Обл.центри | 6 | 1,9 |
Разом | 321,8 | 100 |
Табл. 14. Розподіл попиту на покупку нерухомості за уточненням по геолокації
ТОП-10 районів Києва за попитом за покупку нерухомості
У 2020 році найчастіше цікавились купівлею нерухомості у районі Осокорків (2,7 тис разів). Також відзначимо, що в ТОП не потрапили центральні райони (за винятком Поштової площі). Детальну інформацію щодо популярності районів Києва можна побачити в таблиці.
№ | Уточнення – район | Кількість попиту, тис. запитів |
1. | Осокорки | 2,7 |
2. | Оболонь | 1,6 |
3. | Троєщина | 1,5 |
4. | Святошино | 1,3 |
5. | Бортничі | 1,1 |
6. | Лісовий | 0,8 |
7. | Поштова площа | 0,8 |
8. | Русанівка | 0,7 |
9. | Теремки | 0,5 |
10. | Нивки | 0,4 |
Табл. 15. ТОП-10 районів столиці за попитом на покупку нерухомості
ТОП-10 міст Київської області за попитом на покупку нерухомості
Лідером серед міст-сателітів за попитом на купівлю нерухомості є Бровари.
Попит на ТОП-10 найбільш популярних міст Київської області можна побачити в таблиці нижче.
№ | Уточнення – передмістя | Кількість попиту.тис. запитів |
1. | Бровари | 8,5 |
2. | Бориспіль | 6,5 |
3. | Ірпінь | 4,7 |
4. | Васильків | 4,6 |
5. | Вишгород | 3,7 |
6. | Буча | 3,6 |
7. | Боярка | 2,7 |
8. | Фастів | 2,4 |
9. | Гатне | 2,2 |
10. | Вишневе | 1,2 |
Табл. 16. ТОП-10 міст Київської області за попитом на покупку нерухомості
ТОП-10 запитів, пов’язаних із купівлею нерухомості
Найбільш популярні запити щодо купівлі нерухомості пов’язані з будинком і квартирою. При цьому, інтернет-користувачі вказують, що шукають дім поблизу Києва, а квартиру – безпосередньо в столиці.
№ | Пошуковий запит | Кількість попиту, тис. в місяць |
1. | купить дом под киевом | 9,9 |
2. | купить квартиру в киеве | 9,9 |
3. | купить квартиру | 5,4 |
4. | квартира киев купить | 4,4 |
5. | купити квартиру в києві | 4,4 |
6. | купить дом киев | 4,4 |
7. | купить квартиру киев вторичка | 4,4 |
8. | купить дом киевская область | 3,6 |
9. | купить дачу под киевом | 2,9 |
10. | купить дом | 2,9 |
Табл.17. ТОП-10 найбільш популярних запитів покупки нерухомості при пошуку в Google*
*Запити подані мовою оригіналу досліження
Оренда («орендувати»)
У березні-квітні 2020 р. попит на оренду квартир різко зменшився, водночас попит на оренду будинків почав зростати. Інтерес до оренди будинків зберігався протягом усього літа і почав знижуватися ближче до осені. Інтерес до оренди квартир, навпаки, вже з травня почав зростати, і ця тенденція збереглась до грудня.
Мал.14. Динаміка попиту на оренду нерухомості в 2020 році
Статистику, на підставі якої побудований графік, можна побачити в таблиці. У цілому ж, попит на оренду нерухомості з січня по грудень 2020 року виріс майже на 13%.
Тип нерухомості | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 | Вересень 2020 | Жовтень 2020 | Листопад 2020 | Грудень 2020 |
Квартира | 158220 | 154500 | 131800 | 123740 | 150600 | 181440 | 195230 | 214230 | 205980 | 204600 | 194890 | 174580 |
Будинок | 25010 | 24940 | 41500 | 74120 | 62930 | 73940 | 63910 | 47650 | 41390 | 42550 | 53570 | 42990 |
Кімната | 30620 | 30090 | 23760 | 15000 | 19870 | 26840 | 29960 | 33470 | 36380 | 32910 | 30810 | 24900 |
Гараж | 5820 | 5730 | 4950 | 4800 | 6770 | 6370 | 6710 | 7180 | 8290 | 8890 | 8600 | 6860 |
Житло | 4240 | 4290 | 3370 | 3090 | 4130 | 12910 | 18090 | 13390 | 5150 | 4070 | 3890 | 4360 |
ЖК | 3150 | 3120 | 2550 | 2590 | 3570 | 3840 | 4300 | 4590 | 4700 | 4150 | 4220 | 3440 |
Нерухомість | 1210 | 1140 | 800 | 770 | 1140 | 1170 | 1170 | 1160 | 1150 | 1110 | 1150 | 790 |
Дача | 1020 | 1330 | 3920 | 9600 | 7080 | 6800 | 3260 | 1530 | 990 | 830 | 860 | 640 |
Апартаменти | 310 | 280 | 210 | 170 | 210 | 320 | 280 | 340 | 320 | 570 | 420 | 480 |
Таунхаус | 180 | 150 | 320 | 650 | 490 | 360 | 330 | 430 | 390 | 430 | 460 | 370 |
Пентхаус | 170 | 130 | 130 | 200 | 260 | 340 | 320 | 300 | 330 | 310 | 420 | 330 |
Котедж | 90 | 110 | 60 | 180 | 190 | 310 | 230 | 230 | 180 | 200 | 350 | 190 |
Готель | 170 | 140 | 70 | 60 | 60 | 70 | 120 | 200 | 180 | 190 | 140 | 130 |
Разом | 230210 | 225950 | 213440 | 234970 | 257300 | 314710 | 323910 | 324700 | 305430 | 300810 | 299780 | 260060 |
Табл. 18. Щомісячний розподіл попиту на оренду за типами нерухомості
Оренду житлової нерухомості жителі Києва та області шукали в Google в середньому понад 272 тис. разів за місяць. При цьому квартири шукали практично в 3 рази частіше, ніж будинки, та в 6 разів частіше за кімнати.
Тип нерухомості в категорії “Оренда” | Середня кількість попиту в місяць, тис. запитів | Частка попиту в категорії “Оренда”,% |
Квартира | 171,1 | 62,72 |
Будинок | 49,8 | 18,24 |
Кімната | 29,3 | 10,74 |
Гараж | 6,7 | 2,45 |
Житло | 6,6 | 2,41 |
ЖК | 3,7 | 1,38 |
Дача | 3,2 | 1,16 |
Нерухомість | 1,1 | 0,40 |
Таунхаус | 0,4 | 0,14 |
Апартаменти | 0,3 | 0,12 |
Пентхаус | 0,3 | 0,11 |
Котедж | 0,2 | 0,07 |
Готель | 0,1 | 0,05 |
Разом | 272,8 | 100,00 |
Табл. 19. Кількість попиту на оренду за типом житлової нерухомості в середньому по Києву і Київській області.
Типи приміщень
Інтерес до оренди однокімнатних квартир був у 4,75 разів більше, ніж до оренди смарт і двокімнатних.
Уточнення – кількість кімнат | Кількість попиту, тис. запитів |
1-кімн | 9,5 |
смарт | 2 |
2-кімн | 2 |
студія | 0,8 |
3-кімн | 0,4 |
Табл. 20. Розподіл попиту на оренду нерухомості за уточненням кількості кімнат
Геофактор
Вплив геофактору під час пошуку оренди житла більш суттєвий, ніж при купівлі. Кияни тільки в 13,68% випадків не вказували, де саме вони хочуть зняти житло. При цьому, орендою нерухомості в Києві цікавляться в 10,7 разів частіше, ніж в області.
Уточнення по геолокації | Кількість попиту в місяць, тис. запитів | Частка попиту,% |
Київ | 195,8 | 71,80 |
Київська обл. | 18,3 | 6,68 |
Без зазначення розташування | 37,3 | 13,68 |
Обл. центри | 21,4 | 7,84 |
Разом | 272,8 | 100 |
Табл. 21. Розподіл попиту на оренду за уточненням геолокації
ТОП-10 районів за попитом на оренду нерухомості
Найбільш привабливі райони для оренди житла в Києві – Оболонь і Троєщина.
№ | Уточнення – район | Кількість попиту, тис. запитів |
1. | Оболонь | 3,0 |
2. | Троєщина | 2,8 |
3. | Солом’янський | 2,5 |
4. | Борщагівка | 2,0 |
5. | Позняки | 1,5 |
6. | Осокорки | 1,4 |
7. | Дарниця | 1 |
8. | Бортничі | 1 |
9. | Голосіївський | 1 |
10. | Дніпровський | 0,7 |
Табл. 22. ТОП-10 районів столиці за попитом на оренду нерухомості
ТОП-10 міст Київської області за попитом на оренду нерухомості
Нижче представлений рейтинг міст Київської області, які користувачі вказують при пошуку оренди житла. Лідер за інтересом до оренди в передмісті – Бровари.
№ | Уточнення – передмістя | Кількість попиту, тис. запитів |
1. | Бровари | 3,1 |
2. | Ірпінь | 2,9 |
3. | Бориспіль | 2,9 |
4. | Буча | 1,6 |
5. | Вишгород | 1,3 |
6. | Васильків | 1,2 |
7. | Боярка | 0,9 |
8. | Вишневе | 0,8 |
9. | Біла Церква | 0,7 |
10. | Фастів | 0,6 |
Табл. 23. ТОП-10 міст Київської області за попитом на оренду нерухомості
ТОП-10 запитів, пов’язаних із орендою нерухомості
У таблиці наведені найпопулярніші запити, які використовують у Google жителі Києва і області, коли цікавляться орендою житлової нерухомості. Ми бачимо, що більшість запитів у ТОП-10, пов’язані з орендою квартир.
№ | Пошуковий запит | Кількість попиту, тис. запитів |
1. | снять квартиру посуточно киев | 4,4 |
2. | аренда квартир | 3,6 |
3. | долгосрочная аренда квартир киев | 3,6 |
4. | снять квартиру | 3,6 |
5. | снять квартиру в киеве | 3,6 |
6. | аренда дома киев | 2,9 |
7. | снять однокомнатную квартиру киев | 2,9 |
8. | квартира киев снять | 2,4 |
9. | сниму квартиру киев | 2,4 |
10. | снять дом под киевом | 2,4 |
Табл. 24. ТОП-10 найпопулярніших запитів при пошуку оренди нерухомості*
*Запити подані мовою оригіналу дослідження.
Продаж («продам»)
Продажем нерухомості жителі Києва та області в 2020 році цікавилися рідше, ніж купівлею і орендою – в середньому 37, 2 тис. разів. При цьому пропозиція продажу будинків значно збільшилась, на відміну від квартир, де спостерігається інша ситуація.
Мал.15 Динаміка попиту на продаж жилої нерухомості в Києві та Київській області
Ми бачимо, що динаміка продажу відповідає ситуації з купівлею нерухомості.
Розподіл попиту на продаж по місяцях можна побачити в таблиці нижче. В цілому з січня по грудень 2020 р. попит на продаж нерухомості знизився на 10,4%.
Тип нерухомості | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 | Вересень 2020 | Жовтень 2020 | Листопад 2020 | Грудень 2020 |
Будинок | 15210 | 14250 | 16560 | 21720 | 23900 | 20770 | 19900 | 18890 | 18580 | 18050 | 18330 | 15490 |
Квартира | 16320 | 14460 | 11590 | 10540 | 13770 | 13400 | 13350 | 14090 | 14380 | 14410 | 14040 | 12820 |
Нерухомість | 1730 | 1980 | 1340 | 1330 | 1620 | 1510 | 1530 | 1380 | 1340 | 1430 | 1410 | 1290 |
Дача | 930 | 1060 | 1280 | 2490 | 2370 | 1850 | 1910 | 1640 | 1540 | 1520 | 1330 | 1120 |
Гараж | 1010 | 1100 | 990 | 880 | 890 | 860 | 870 | 900 | 1150 | 1040 | 980 | 920 |
ЖК | 650 | 820 | 560 | 320 | 410 | 470 | 670 | 600 | 590 | 590 | 530 | 440 |
Таунхаус | 150 | 100 | 110 | 140 | 170 | 170 | 180 | 180 | 190 | 160 | 180 | 150 |
Кімната | 50 | 90 | 40 | 30 | 90 | 70 | 70 | 90 | 110 | 170 | 70 | 70 |
Разом | 36050 | 33860 | 32470 | 37450 | 43220 | 39100 | 38480 | 37770 | 37880 | 37370 | 36870 | 32300 |
Табл. 25. Розподіл попиту на продаж нерухомості в 2020 р. по місяцям
Жителі Києва та області найчастіше в 2020 році запитували продаж будинків і квартир.
Тип нерухомості в категорії “Продаж” | Кількість попиту, тис. запитів | Частка попиту в категорії “Продаж”, % |
Будинок | 18,5 | 49,7 |
Квартира | 13,7 | 36,9 |
Дача | 1,6 | 4,4 |
Нерухомість | 1,5 | 4,1 |
Гараж | 1 | 2,7 |
ЖК | 0,6 | 1,5 |
Таунхаус | 0,2 | 0,4 |
Кімната | 0,09 | 0,2 |
Разом | 37,2 | 100,0 |
Табл. 26. Середня кількість попиту на продаж нерухомості в Києві і Київській області
Типи приміщень
Уточнення за кількістю кімнат при продажі не є важливим фактором.
На етапі пошуку в Google найчастіше кияни шукають однокімнатні квартири. Це уточнення використовувалось у 3,4 рази частіше, ніж “смарт”.
Уточнення – кількість кімнат | Кількість попиту, тис. запитів |
1-кімн | 0,34 |
2-кімн | 0,2 |
3-кімн | 0,1 |
смарт | 0,1 |
Табл. 27. Розподіл попиту на продаж нерухомості за уточненням кількості кімнат
Географічний фактор
При продажі нерухомості, в більшості випадків, користувачі вказують тільки геофактор. Операції з продажу житла в Києві популярніші, ніж в області, в 3.4 рази.
Уточнення – геолокація | Кількість попиту,тис. запитів | Частка попиту з уточненням геолокації в категорії “Продаж”, % |
Київ | 20,7 | 55,7 |
Без вказання розташування | 10,3 | 27,6 |
Київська обл. | 5,9 | 16,0 |
Обл. центри | 0,3 | 0,7 |
Разом | 37,2 | 100,0 |
Табл. 28. Кількість попиту на продаж житлової нерухомості з уточненням геолокації
ТОП-5 районів за попитом на продаж нерухомості
Найпопулярніший район, де інтернет-користувачі Києва та Київської області запитують продаж нерухомості – Осокорки. Але, ми бачимо, що геолокацію при продажі нерухомості вказують не часто.
№ | Уточнення – район | Кількість попиту, тис. запитів |
1. | Осокорки | 0,5 |
2. | Оболонь | 0,3 |
3. | Борщагівка | 0,2 |
4. | Святошино | 0,13 |
5. | Троєщина | 0,12 |
Табл. 29. ТОП-5 районів столиці за попитом на продаж нерухомості
ТОП-5 міст Київської області за попитом на продаж нерухомості
Нижче представлений рейтинг міст Київської області, продаж житла в яких найбільше цікавить жителів Києва і області.
№ | Уточнення – передмістя | Кількість попиту, тис запитів |
1. | Бориспіль | 0,9 |
2. | Бровари | 0,9 |
3. | Васильків | 0,5 |
4. | Буча | 0,4 |
5. | Ірпінь | 0,4 |
Табл.30 ТОП-5 міст Київської області за попитом на продаж нерухомості
ТОП-10 запитів, пов’язаних із продажем нерухомості
Найпопулярніші запити при продажу нерухомості наведені в таблиці нижче. Часто вони мають геофактор «Київ».
№ | Пошуковий запит | Кількість запитів, тис. |
1. | продажа квартир киев | 5,4 |
2. | продам квартиру киев | 2,4 |
3. | продажа домов | 1,6 |
4. | продажа квартир | 1,3 |
5. | продажа домов киевская область | 1 |
6. | срочно продам квартиру киев в связи с отъездом | 1 |
7. | продам дом киевская область | 0,9 |
8. | продажа домов киев | 0,7 |
9. | продам дом | 0,7 |
10. | продам квартиру | 0,7 |
Табл. 31. ТОП-10 найпопулярніших запитів при продажу нерухомості*
*Запити подані мовою оригіналу дослідження.
Висновки
- За підсумками 2020 року попит на житлову нерухомість в Києві та Київській області скоротився на 10%. Проте, не зважаючи на суттєве просідання в квітні-травні, в цілому динаміка ринку до кінця року відновилася.
- Попит на купівлю нерухомості навіть трохи зріс – на 0,9%. Це свідчить про обережність потенційних покупців у період невизначеності.
- Найбільш затребуваним типом приміщення для купівлі в 2020 році стали будинки. У травні попит на них був ажіотажним: він додав 84% у порівнянні з початком року. Але до кінця року попит стабілізувався, показавши підсумкове зростання в 16%.
- У той же час, попит на купівлю квартир у цілому за рік знизився. Пік падіння припав на квітень – 36% від обсягу на початок року. Але надалі попит почав відновлюватися і до грудня виявився меншим за січневий лише на 15,6 %. Таким чином, ми бачимо зміни в уподобаннях покупців: киян стали більше цікавити будинки і менше – квартири.
- Попит на оренду нерухомості збільшився на 13%. Це сталося за рахунок зростання інтересу як до квартир, так і до будинків. Але протягом року ці дві категорії житла демонстрували діаметрально протилежну динаміку.
- Інтерес до оренди квартир знизився до мінімального значення в квітні на 22%. Потім він почав зростати і за підсумками року зріс у порівнянні з січнем 2020 р. на 10 %.
- Також у квітні інтерес до оренди будинків злетів на 296 %, потім він трохи спав і до кінця року зупинився на вражаючій позначці зростання в 72 %.
- Найпривабливішим передмістям, як для покупки нерухомості, так і для оренди, в 2020 році були Бровари.
- Для тематичних ресурсів про нерухомість 2020 рік був непростим. Особливо це стосується сайтів для короткострокової оренди – інтерес до них пережив драматичне падіння на початку квітня, і до кінця року вийшов на скорочення в 53%.
- Інтерес до спеціалізованих порталів і маркетплейсів із розділом нерухомість за підсумками року кількісно не змінився. Але до грудня відбулося перетікання аудиторії від абсолютних лідерів ринку – Lun.ua и Dom.riaдо їхніх менш «вагомих» конкурентів. Останні ж почали набирати популярність, що може стати передумовою для перерозподілу впливу та змін у ніші.
Алгоритм наших дій
Ми зібрали весь попит на нерухомість в Інтернеті в Києві та Київській області за січень 2020 – грудень 2020 р.
У виборку увійшов весь попит із частотністю понад 20 запитів на місяць. Виключенням став попит на таунхауси, пентхауси і котеджі, по яких враховувалася частотність від 10 в місяць.
- Весь обсяг попиту ми згрупували за тематичними розділами. Так ми отримали структуру і кількісні характеристики.
- Далі в кожному тематичному розділі ми виявили найбільш популярні допоміжні фактори – уточнення, які користувачі використовують при пошуку. Так ми отримали якісні характеристики попиту.
- На підставі характеристики попиту, ми визначили тренди в сфері житлової нерухомості.