Дослідження в PDF ➔
1. Українці шукали електромобілі в інтернеті майже 2 млн разів за ІІ квартал 2022 року
У II кварталі 2022 року попит на електромобілі в українському сегменті інтернету збільшився на 75,8% проти I кварталу цього року. Це найбільша за історію пошуку швидкість зростання інтересу до цієї теми.
У період з квітня по червень 2022 року мешканці України шукали електромобілі в інтернеті 1,97 млн разів. Це є рекордом з кількості запитів щодо цієї теми. Для порівняння: з січня по березень 2022 наші співвітчизники цікавилися електромобілями лише 1,12 млн разів.
Як змінювався інтерес мешканців України до електрокарів в інтернеті по кварталах, ви можете бачити в таблиці нижче.
Період | Кількість попиту, млн запитів | Зміна попиту, кв./кв., % |
I кв. 2020 | 1,19 | – |
ІІ кв. 2020 | 1,31 | 10,36% |
ІІІ кв. 2020 | 1,73 | 31,96% |
ІV кв. 2020 | 1,62 | 6,42% |
I кв. 2021 | 1,72 | 6,13% |
IІ кв. 2021 | 1,77 | 2,89% |
III кв. 2021 | 2,18 | 23,13% |
IV кв. 2021 | 1,66 | 23,59% |
I кв. 2022 | 1,22 | 32,48% |
II кв. 2022 | 1,97 | 75,77% |
Таб. 1. Зміни в кількості попиту на електромобілі в онлайні від кварталу до кварталу. І кв 2020 – ІІ кв 2022
Попит на електрокари в UA-неті досяг пікового значення у травні 2022 року. Тоді він становив 953 тис. пошукових запитів на місяць. Звісно, це пов’язано з обставинами непереборної сили — з періодом, коли нестача пального відчувалась особливо гостро.
Як саме змінювався інтерес до електрокарів в Україні починаючи з січня 2020 року, ви можете прослідкувати в таблиці нижче.
Період | Кількість попиту, тис запитів |
Січень 2020 | 357,5 |
Лютий 2020 | 398,5 |
Березень 2020 | 401,7 |
Квітень 2020 | 366,6 |
Травень 2020 | 454,1 |
Червень 2020 | 490,1 |
Липень 2020 | 561,2 |
Серпень 2020 | 597,3 |
Вересень 2020 | 571,2 |
Жовтень 2020 | 574,8 |
Листопад 2020 | 524,0 |
Грудень 2021 | 519,9 |
Січень 2021 | 597,4 |
Лютий 2021 | 523,4 |
Березень 2021 | 596,5 |
Квітень 2021 | 609,9 |
Травень 2021 | 587,9 |
Червень 2021 | 569,6 |
Липень 2021 | 853,4 |
Серпень 2021 | 709,3 |
Вересень 2021 | 613,6 |
Жовтень 2021 | 569,3 |
Листопад 2021 | 583,0 |
Грудень 2021 | 510,7 |
Січень 2022 | 506,4 |
Лютий 2022 | 395,9 |
Березень 2022 | 220,6 |
Квітень 2022 | 330,3 |
Травень 2022 | 952,8 |
Червень 2022 | 690,5 |
Таб. 2. Кількість попиту на електромобілі в онлайні по місяцях, січень 2020 – червень 2022
Для зручності графік нижче демонструє коливання інтересу українців до електрокарів та дублює таблицю з цифрами вище.
Мал. 1. Динаміка попиту на електромобілі в онлайні, січень 2020 – червень 2022
Всього у 2020 році мешканці України цікавились електрокарами в інтернеті 5,85 млн разів, у 2021-му — 7,32 млн разів (+25,3%). І вже за перше півріччя 2022 року (з січня по червень включно) вони шукали електромобілі понад 3,1 млн разів.
2. Попит на електромобілі в інтернеті з яскраво вираженим наміром купівлі зріс на 145%
Онлайн-попит на електромобілі із вираженим наміром купівлі в ІІ кварталі 2022 року зріс ще більше, ніж загальний інтерес до теми. Він збільшився на 145% у порівнянні з I кварталом і становив рекордні 384 тис. запитів. Йдеться про пошукові запити типу “купити електрокар” або “електрокар ціна в україні”.
У I кварталі 2022 року мешканці України шукали електрокари із наміром купівлі 157 тисяч разів.
Період | Кіл-ть попиту, тис запитів | Зміна попиту, кв./кв., % |
I кв. 2020 | 175,1 | – |
ІІ кв. 2020 | 175,0 | 0,01% |
ІІІ кв. 2020 | 255,2 | 45,82% |
ІV кв. 2020 | 229,4 | 10,12% |
I кв. 2021 | 236,7 | 3,17 |
IІ кв. 2021 | 244,7 | 3,37% |
III кв. 2021 | 277,6 | 13,44% |
IV кв. 2021 | 227,0 | 18,21% |
I кв. 2022 | 156,9 | 30,90% |
II кв. 2022 | 384,4 | 145,01% |
Таб. 3. Зміни в кількості попиту на електромобілі з наміром купівлі в онлайні від кварталу до кварталу. І квартал 2020 – ІІ квартал 2022
У травні 2022 року українці виявили найвищий інтерес до придбання електромобілів за весь період дослідження — 205 тис. запитів на місяць. Пік такого виду попиту та його динаміка починаючи з січня 2022 року представлені на графіку нижче.
Мал. 2. Динаміка попиту на електромобілі з наміром купівлі в онлайні, січень 2020 – червень 2022
Загалом у 2020 році попит на електрокари в Україні з наміром купівлі становив 835 тис. запитів за рік, у 2021 році — 986 тис. запитів (+18,1%). У 2022 році за перше півріччя він досягнув 541 тис. запитів.
3. Українці змінили інтерес щодо брендів електромобілів
Ситуація з війною та нестачею пального змінила звичку українців щодо пошуку електромобілів в інтернеті.
В стабільному періоді однозначним лідером серед пошукових запитів була Tesla, а на другому місці традиційно був інший популярний бренд — BMW. Однак у червні 2022 року популярність лідера знизилася, а бренд BMW поступився на користь Nissan.
Мал.3. Динаміка попиту на бренди електромобілів в онлайні, січень 2020 – червень 2022
Загалом станом на червень 2022 року в рейтингу популярності брендів електрокарів відбулись суттєві зміни. Порівнюючи з червнем 2021 року певні бренди, що увійшли до ТОП-15, продемонстрували виняткову швидкість зростання популярності. Наприклад, кількість пошукових запитів, пов’язаних з електромобілями Nissan, зросла на 65,75%, Hyundai — на 310,91%, Renault — на 196%, Fiat – на 167,82%, KIA — на 126,22%.
Кількість попиту на ТОП-15 брендів електрокарів, які шукають мешканці України в інтернеті, виглядає наступним чином:
№ | Бренд | Кількість попитуна бренди електрокарів,тис запитів, червень 2022 | Кількість попитуна бренди електрокарів,тис запитів, червень 2021 | % зміни |
1 | Tesla | 235,66 | 287,97 | -18,17% |
2 | Nissan | 71,04 | 42,86 | 65,75% |
3 | BMW | 52,3 | 70,43 | -25,74% |
4 | Hyundai | 32,01 | 7,79 | 310,91% |
5 | Renault | 22,98 | 7,75 | 196,52% |
6 | Audi | 20,91 | 21,0 | -0,43% |
7 | Chevrolet | 16,47 | 10,17 | 61,95% |
8 | Porsche | 15,14 | 24,91 | -39,22% |
9 | Volkswagen | 9,34 | 3,77 | 147,75% |
10 | Kia | 8,8 | 3,89 | 126,22% |
11 | Mercedes | 7,94 | 8,54 | -7,03% |
12 | Fiat | 5,41 | 2,02 | 167,82% |
13 | Jaguar | 5,05 | 5,64 | -10,46% |
14 | Mitsubishi | 3,86 | 2,86 | 34,97% |
15 | Mini Cooper | 3,09 | 1,6 | 93,13% |
Таб. 4. ТОП-15 брендів електрокарів в онлайні, зміни від червня 2021 до червня 2022
На діаграмі нижче можна побачити, яку частку займає той чи інший бренд електрокарів з точки зору мешканців України, та як вона змінилась за останній рік.
Мал. 4 та 5. Частка попиту на бренди електромобілів, червень 2022/ червень 2021
Динаміка попиту на бренди електромобілів з наміром купівлі також відповідає загальному тренду. Це запити типу “електрокар бмв купити в україні” або “кіа електрокар ціна”. В травні 2022 різко виріс, порівнюючи з попередніми місяцями війни, інтерес не тільки до лідера (лютий 2022 – 176,4 тис. запитів, травень 2022 – 279,5 тис. запитів), а й до його найближчого конкурента — Nissan (лютий 2022 – 31,6 тис. запитів, травень 2022 – 111 тис. запитів).
Мал. 6. Динаміка попиту на бренди електромобілів в Інтернеті з наміром купити, січень 2020 – червень 2022