Дослідження в PDF ➔

Завантажити

1. Українці шукали електромобілі в інтернеті майже 2 млн разів за ІІ квартал 2022 року

У II кварталі 2022 року попит на електромобілі в українському сегменті інтернету збільшився на 75,8% проти I кварталу цього року. Це найбільша за історію пошуку швидкість зростання інтересу до цієї теми.

У період з квітня по червень 2022 року мешканці України шукали електромобілі в інтернеті 1,97 млн разів. Це є рекордом з кількості запитів щодо цієї теми. Для порівняння: з січня по березень 2022 наші співвітчизники цікавилися електромобілями лише 1,12 млн разів.

Як змінювався інтерес мешканців України до електрокарів в інтернеті по кварталах, ви можете бачити в таблиці нижче.

ПеріодКількість попиту, млн запитівЗміна попиту, кв./кв., %
I кв. 20201,19
ІІ кв. 20201,3110,36%
ІІІ кв. 20201,7331,96%
ІV кв. 20201,626,42%
I кв. 20211,726,13%
IІ кв. 20211,772,89%
III кв. 20212,1823,13%
IV кв. 20211,6623,59%
I кв. 20221,2232,48%
II кв. 20221,9775,77%

Таб. 1. Зміни в кількості попиту на електромобілі в онлайні від кварталу до кварталу. І кв 2020 – ІІ кв 2022

 

Попит на електрокари в UA-неті досяг пікового значення у травні 2022 року. Тоді він становив 953 тис. пошукових запитів на місяць. Звісно, це пов’язано з обставинами непереборної сили — з періодом, коли нестача пального відчувалась особливо гостро.

Як саме змінювався інтерес до електрокарів в Україні починаючи з січня 2020 року, ви можете прослідкувати в таблиці нижче.

ПеріодКількість попиту, тис запитів
Січень 2020357,5
Лютий 2020398,5
Березень 2020401,7
Квітень 2020366,6
Травень 2020454,1
Червень 2020490,1
Липень 2020561,2
Серпень 2020597,3
Вересень 2020571,2
Жовтень 2020574,8
Листопад 2020524,0
Грудень 2021519,9
Січень 2021597,4
Лютий 2021523,4
Березень 2021596,5
Квітень 2021609,9
Травень 2021587,9
Червень 2021569,6
Липень 2021853,4
Серпень 2021709,3
Вересень 2021613,6
Жовтень 2021569,3
Листопад 2021583,0
Грудень 2021510,7
Січень 2022506,4
Лютий 2022395,9
Березень 2022220,6
Квітень 2022330,3
Травень 2022952,8
Червень 2022690,5

Таб. 2. Кількість попиту на електромобілі в онлайні по місяцях, січень 2020 – червень 2022

 

Для зручності графік нижче демонструє коливання інтересу українців до електрокарів та дублює таблицю з цифрами вище.

Мал. 1. Динаміка попиту на електромобілі в онлайні, січень 2020 – червень 2022

 

Всього у 2020 році мешканці України цікавились електрокарами в інтернеті 5,85 млн разів, у 2021-му — 7,32 млн разів (+25,3%). І вже за перше півріччя 2022 року (з січня по червень включно) вони шукали електромобілі понад 3,1 млн разів.

2. Попит на електромобілі в інтернеті з яскраво вираженим наміром купівлі зріс на 145%

Онлайн-попит на електромобілі із вираженим наміром купівлі в ІІ кварталі 2022 року зріс ще більше, ніж загальний інтерес до теми. Він збільшився на 145% у порівнянні з I кварталом і становив рекордні 384 тис. запитів. Йдеться про пошукові запити типу “купити електрокар” або “електрокар ціна в україні”.

У I кварталі 2022 року мешканці України шукали електрокари із наміром купівлі 157 тисяч разів.

ПеріодКіл-ть попиту, тис запитівЗміна попиту, кв./кв., %
I кв. 2020175,1
ІІ кв. 2020175,00,01%
ІІІ кв. 2020255,245,82%
ІV кв. 2020229,410,12%
I кв. 2021236,73,17
IІ кв. 2021244,73,37%
III кв. 2021277,613,44%
IV кв. 2021227,018,21%
I кв. 2022156,930,90%
II кв. 2022384,4145,01%

Таб. 3. Зміни в кількості попиту на електромобілі з наміром купівлі в онлайні від кварталу до кварталу. І квартал 2020 – ІІ квартал 2022

 

У травні 2022 року українці виявили найвищий інтерес до придбання електромобілів за весь період дослідження — 205 тис. запитів на місяць. Пік такого виду попиту та його динаміка починаючи з січня 2022 року представлені на графіку нижче.

Мал. 2. Динаміка попиту на електромобілі з наміром купівлі в онлайні, січень 2020 – червень 2022

 

Загалом у 2020 році попит на електрокари в Україні з наміром купівлі становив 835 тис. запитів за рік, у 2021 році — 986 тис. запитів (+18,1%). У 2022 році за перше півріччя він досягнув 541 тис. запитів.

3. Українці змінили інтерес щодо брендів електромобілів

Ситуація з війною та нестачею пального змінила звичку українців щодо пошуку електромобілів в інтернеті.

В стабільному періоді однозначним лідером серед пошукових запитів була Tesla, а на другому місці традиційно був інший популярний бренд — BMW. Однак у червні 2022 року популярність лідера знизилася, а бренд BMW поступився на користь Nissan.

Мал.3. Динаміка попиту на бренди електромобілів в онлайні, січень 2020 – червень 2022

 

Загалом станом на червень 2022 року в рейтингу популярності брендів електрокарів відбулись суттєві зміни. Порівнюючи з червнем 2021 року певні бренди, що увійшли до ТОП-15, продемонстрували виняткову швидкість зростання популярності. Наприклад, кількість пошукових запитів, пов’язаних з електромобілями Nissan, зросла на 65,75%, Hyundai — на 310,91%, Renault — на 196%, Fiat – на 167,82%, KIA — на 126,22%.

Кількість попиту на ТОП-15 брендів електрокарів, які шукають мешканці України в інтернеті, виглядає наступним чином:

БрендКількість попиту
на бренди електрокарів,
тис запитів, червень 2022
Кількість попиту
на бренди електрокарів,
тис запитів, червень 2021
% зміни
1Tesla235,66287,97-18,17%
2Nissan71,0442,8665,75%
3BMW52,370,43-25,74%
4Hyundai32,017,79310,91%
5Renault22,987,75196,52%
6Audi20,9121,0-0,43%
7Chevrolet16,4710,1761,95%
8Porsche15,1424,91-39,22%
9Volkswagen9,343,77147,75%
10Kia8,83,89126,22%
11Mercedes7,948,54-7,03%
12Fiat5,412,02167,82%
13Jaguar5,055,64-10,46%
14Mitsubishi3,862,8634,97%
15Mini Cooper3,091,693,13%

Таб. 4. ТОП-15 брендів електрокарів в онлайні, зміни від червня 2021 до червня 2022

 

На діаграмі нижче можна побачити, яку частку займає той чи інший бренд електрокарів з точки зору мешканців України, та як вона змінилась за останній рік.

Мал. 4 та 5. Частка попиту на бренди електромобілів, червень 2022/ червень 2021

 

Динаміка попиту на бренди електромобілів з наміром купівлі також відповідає загальному тренду. Це запити типу “електрокар бмв купити в україні” або “кіа електрокар ціна”. В травні 2022 різко виріс, порівнюючи з попередніми місяцями війни, інтерес не тільки до лідера (лютий 2022 – 176,4 тис. запитів, травень 2022 – 279,5 тис. запитів), а й до його найближчого конкурента — Nissan (лютий 2022 – 31,6 тис. запитів, травень 2022 – 111 тис. запитів).

Мал. 6. Динаміка попиту на бренди електромобілів в Інтернеті з наміром купити, січень 2020 – червень 2022