Із дослідження ви дізнаєтеся

Із дослідження ви дізнаєтеся, хто цікавиться вітамінами в Інтернеті, що і де шукають користувачі, а також які можливості відкриває поточна економічна ситуація. Висновки зроблені на основі даних за 2019 рік.

Як ми це зробили

Ми зібрали увесь попит за запитом “вітаміни” і схожими запитами. Із запитів сформували тематичні кластери.

  • Вітаміни – у цей кластер увійшли як загальні запити виду “вітаміни + уточнення”, так і запити за окремими вітамінами (“вітамін д + уточнення” і т.д.).
  • Мінерали – у цей кластер увійшли загальні запити виду “мінерали + уточнення” і запити за окремими видами (“цинк + уточнення”, “магній + уточнення” і т.д.).
  • Омега 3 6 9 – кластер містить запити виду “омега 3 + уточнення”, “омега 6 + уточнення”, “омега 3 6 9 + уточнення”.
  • Пробіотики – кластер містить запити виду “пробіотики + уточнення” і синоніми (“біфідобактерії + уточнення”).
  • Мультикомплекси – запити виду “мультикомплекси + уточнення” і синонімічні запити (“вітамінні комплекси + уточнення”, “полівітаміни + уточнення” і т.д.).
  • БАДи – запити виду “бади + уточнення” і “біодобавки + уточнення”.
  • Інтернет-магазини – пошукові запити, які містять згадки профільних інтернет-магазинів у написанні як латиницею, так і кирилицею ((iherb, айгерб, sayyes і т.д.). Винятком є Rozetka, яку ми аналізували тільки у зв’язці із вітамінами.

Що вийшло

Дослідження показало, що разом із традиційними добавками (“вітаміни”, “мінерали”, “БАДи”), люди також цікавляться і більш трендовими (“омега 3” і “пробіотики”).

Нутрієнти в пошуку Google

Інтерес до “вітамінів” у пошуку зростає із року в рік. За даними дослідницької групи Kantar TNS, під впливом COVID-19 витрати на категорію “Здоров’я” під час карантину у Китаї збільшилися і ця тенденція збереглася після його закінчення. Немає передумов вважати, що в Україні буде інакше. Люди почнуть більше уваги приділяти здоров’ю.

Динаміка запиту вітаміни в Україні

При цьому варто врахувати сезонний характер попиту на вітаміни. Пік – лютий/березень і жовтень/листопад.

Сезонність за запитом вітаміни

Виходячи із видів запитів, серед яких переважають запити невизначеного та інформаційного характеру, можна припустити, що люди в Інтернеті частіше шукають додаткову інформацію про вітаміни, ніж купують їх.

Види пошукових запитів щодо вітамінів

З огляду на кількість запитів, люди частіше шукають вітаміни для вирішення конкретного завдання (сумарно більше 101 260 запитів), ніж вітаміни у вигляді “мультикомплексів” (33 330 запитів).

Попит на вітаміни в розрізі вирішення завдань

Вітаміни “для жінок” користуються більшим попитом, ніж вітаміни “для чоловіків”.

Попит на вітаміни за гендерною ознакою

Про це також говорить структура запитів на вітаміни для вирішення конкретних завдань. Зверніть увагу на ТОП-5 запитів від користувачів: для волосся, для вагітних, для шкіри, для обличчя. Їх, з більшою вірогідністю, пишуть жінки.

Попит на вітаміни по групах

Також спостерігається опуклий попит на вітаміни групи D, B, E. Він пояснюється, по-перше, поточним інформаційним фоном (їх активно обговорюють у ЗМІ), а, по-друге, затребуваністю вітамінів “для жінок” (вітамін Е – це традиційно “вітамін молодості”).

Попит на вітаміни по брендам

Якщо говорити про бренди, які найчастіше шукають в Інтернеті, це Doppel Hertz і Solgar. Це пояснюється їх активною присутністю у великій кількості аптек і широким асортиментом для різних потреб споживачів.

Попит на вітаміни по країні-виробнику

Лідер серед країн виробників – США. На це, вірогідно, впливає популярність інтернет-магазину iHerb. Швейцарія на другому місці за популярністю.

Кількість запитів на вітаміни в інтернет-магазинах

На момент підготовки матеріалу, в Україні немає заборони на міжнародні грузові перевезення. Але з урахуванням глобальної тенденції закриття кордонів і невизначеності зі строками цих заходів, можна припустити, що найближчим часом затребуваність iHerb знизиться. Жителі України будуть розглядати альтернативні локальні ресурси і це відкриває нові можливості для місцевих інтернет-магазинів і виробників.

Висновки

  • Інтерес до “вітамінів” у пошуку зростає із року в рік і поточний інформаційний фон тільки закріпить цей інтерес.
  • При цьому варто враховувати 1) сезонний характер попиту на вітаміни (пік – лютий/березень і жовтень/листопад) і 2) чутливість ніші до PR-активностей і трендів.
  • У користувача ринку вітамінів в Україні “жіноче обличчя”.
  • Люди шукають вітаміни “під завдання” частіше, ніж “мультикомплекси”. Щоб бути затребуваним, ваш асортимент просто зобов’язаний знімати конкретні “болі” споживача.
  • Якщо заходи із закриття кордонів будуть посилюватися, COVID 2019 може зняти корону у короля інтернет-магазинів iHerb і відкрити шлях локальним українським ресурсам і виробникам.