Про дослідження

Які прикраси та ювелірні бренди обирають українці в 2020 році? Чи вплинула криза на інтерес людей до прикрас?

Відповіді на ці питання ми знайшли у ході дослідження попиту для одного із наших клієнтів – великого українського ювелірного виробника.

У статті представлений фрагмент дослідження ринку- дані за двома категоріями прикрас, найбільш популярними серед українців у категорії “Каблучки” та “Сережки”. Період дослідження – три роки, вересень 2017 – серпень 2020.

Результати:

Якщо розглядати ювелірний ринок в цілому, уподобання українців відносно видів прикрас розподілились наступним чином:

Зобр. 1. Розподілення попиту на ювелірні вироби за категоріями

 

Каблучки та сережки шукають більше 66% користувачів Google, які цікавляться цією тематикою. Саме тому ми розглянемо тенденції та особливості попиту на ювелірні прикраси в онлайні на прикладі цих категорій.

Загальний тренд

Зацікавленість у пошуку ювелірних прикрас стабільно зростала впродовж останніх трьох років. Сезонні стрибки у грудні – березні пов’язані з передсвятковим ажіотажем та природні для ювелірного ринку.

Зобр. 2. Динаміка попиту на каблучки вересень 2017 – серпень 2020

 

Зобр. 3. Динаміка попиту на сережки вересень 2017 – серпень 2020

 

У вересні 2019 зростаючий попит посилився, період жорсткого карантину не став виключенням. У березні – травні 2020 попит на прикраси набув пікових показників та не перестає зростати.

Тобто у період пандемії мешканці України не стали менше цікавитися предметами розкоші. А закриття всіх роздрібних крамниць тільки привернуло увагу потенційних покупців в онлайн. Як результат, попит на ювелірні прикраси в Інтернеті у період з березня по травень 2020 виріс у 1,5 рази, порівняно із минулим роком.

КатегоріяВересень 2018Жовтень 2017Листопад 2017Грудень 2017Січень 2018Лютий 2018Березень 2018Квітень 2018Травень 2018Червень 2018Липень 2018Серпень 2018Вересень 2018Жовтень 2018Листопад 2018Грудень 2018Січень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020
каблучки293,870322,320333,060368,260402,240379,990364,720277,590300,390291,790325,580328,920316,800339,760363,940451,270480,870487,840450,890360,050386,180363,100433,680427,970403,500430,570450,120495,730515,910534,730495,720464,750564,420517,780618,350665,930
Всього293,870322,320333,060368,260402,240379,990364,720277,590300,390291,790325,580328,920316,800339,760363,940451,270480,870487,840450,890360,050386,180363,100433,680427,970403,500430,570450,120495,730515,910534,730495,720464,750564,420517,780618,350665,930

Таблиця 1. Кількість попиту у категорії “Каблучки”

 

КатегоріяВересень 2017Жовтень 2017Листопад 2017Грудень 2017Січень 2018Лютий 2018Березень 2018Квітень 2018Травень 2018Черевень 2018Липень 2018Серпень 2018Вересень 2018Жовтень 2018Листопад 2018Грудень 2018Січень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020
сережки133000150280163880202050198480198940201910141060153810150030169320172220163830179690200490271400258680277480270200206900217650204040242650242690215910237780265500331640301270336080317250301930380910341340420020432790
Всього133000150280163880202050198480198940201910141060153810150030169320172220163830179690200490271400258680277480270200206900217650204040242650242690215910237780265500331640301270336080317250301930380910341340420020432790

Таблиця 2. Кількість попиту у категорії “Сережки”

 

Як шукають прикраси в Інтернеті

Щоб зрозуміти, як саме люди шукають прикраси, ми розділили весь попит на три групи:

 

  • Комерційний – відображає намір людини придбати ювелірний виріб (наприклад, “купити + каблучку/сережки”, “золота каблучка/сережки + бренд + ціна” і т.д.)
  • Інформаційний – направлений на отримання додаткової інформації про прикрасу та не пов`язаний із покупкою (наприклад, “як носити каблучку/сережки”, “як обрати каблучку/сережки”)
  • Невизначений – включає загальні запити та не розкриває наміру покупця (“сережки пусети”, “сережки з діамантами” і т.д.)


Зобр. 4. Структура попиту на каблучки

 


Зобр. 5. Структура попиту на сережки

 

Не дивлячись на те, що невизначений попит склав 70%, ми не можемо стверджувати, що вбиваючи пошуковий запит “золота каблучка”, людина не планує здійснити покупку. Ювелірний онлайн -ринок України вже давно сформований. І навіть не використовуючи додаткових уточнень “купити” чи “ціна”, користувач отримує всю необхідну для покупки інформацію (наприкалад, посилання на сайти ювелірних онлайн – крамниць або фото та вартість прикрас).

Комерційний попит займає другу позицію. Близько 20% українців, коли вводять пошуковий запит, вже визначилися та хочуть купити або дізнатися вартість конкретної прикраси.

Зобр. 6. Структура попиту на каблучки у динаміці

 

Зобр. 7. Структура попиту на сережки у динаміці

 

Цікавим є те, що з вересня 2017 по серпень 2020 у 2 рази збільшилася кількість людей із наміром здійснити покупку. (Зобр.6, Зобр.7).

Спостереження: Ми звикли, що зазвичай ювелірні прикраси купують в офлайні. Проте, динаміка комерційного попиту вказує на те, що з року в рік в українців формується звичка купувати прикраси в Інтернеті. Можемо пояснити це із вдалим попереднім досвідом і тим, що власне процес покупки стає більш зрозумілим та зручним.

Критерії вибору ювелірних прикрас

Окремо ми зупинилися на критеріях, які є важливими для користувачів у процесі вибору/покупки ювелірних виробів.

У ході аналізу ми отримали такий список критеріїв:

 

  • Тип металу
  • Колір золота
  • Тип каменю
  • Призначення
  • Привід

 

Подробиці у зображених нижче діаграмах.

Метали

Зобр. 8. Розподілення попиту на каблучки за видами металів

 

Зобр 9. Розподілення попиту на сережки за видами металів

 

У ТОП-5 популярних металів у категорії “Каблучки” потрапили платина (1,6%) та ювелірна кераміка (1,26%). Останню виробники все частіше використовують як модне доповнення до золота чи срібла, так і у якості основного матеріалу при виготовленні ювелірних прикрас.

У категорії “Сережки” третє місце (2,1%) посіло медичне золото. Не дивлячись на те, що даний сплав не є ювелірним, з року в рік попит на нього зростає. Вірогідніше за все, це пов’язано із заживляючими та гіпоалергенними властивостями цього матеріалу, що сприяє загоєнню після проколу вух.

Щомісячний попит із уточненням металу представлено у таблицях нижче.

 

Тип матеріалуВересень 2017Жовтень 2017Листопад 2017Грудень 2017Січень 2018Лютий 2018Березень 2018Квітень 2018Травень 2018Червень 2018Липень 2018Серпень 2018Версень 2018Жовтень 2018Листопад 2018Грудень 2018Січень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020
золото58,40061,79064,40078,17084,37081,41073,28049,92054,49054,19062,67061,57061,95067,35074,04099,410101,280104,44090,25070,36076,11073,64086,60087,19081,17085,91095,850111,180109,650118,120108,09096,840117,030104,240126,420135,780
срібло23,18026,32027,85035,33034,62035,70031,80021,68022,80022,73025,47025,07025,00029,16034,17048,74046,44047,77043,24031,18032,01030,03035,96035,35033,56037,95042,56051,40047,18051,94043,86038,03044,38041,52052,03055,970
інше4,0504,3504,6904,5205,2805,1605,0803,6903,7703,5904,0304,2303,8404,0604,6805,0105,8106,0106,1604,7004,7804,2305,2205,1904,6905,3505,2305,1305,3005,5905,2705,4706,0805,7907,1307,880
кераміка1,1301,1001,0901,3601,4901,5701,6701,0101,2401,0401,2701,4901,2401,5601,5402,0702,0502,2202,3601,3601,5601,3401,8601,7201,7101,7901,6602,2902,0302,3102,1001,4801,8501,9402,4402,890
платина1,3701,7001,6901,5601,8901,5101,5101,2501,4701,3701,6901,6501,6801,5801,7101,8702,3902,2602,2001,9201,9701,7702,1702,1101,8701,9002,0901,8202,2602,2302,1701,9102,3702,2302,4202,730
позолота7006507601,070730810780490450440480580410500530700680730790510480500620500470610670650780820470540560550690970
медичне золото7108308201,1101,3301,2301,100730780710750600630730870840900810690600580490650530580820710730630800660510720640760940
титан670590580670950810640630640600770820700670720770880820800780750620750810770790800860970800700720920840920920
каучук350340350400420400480290270240290310280400300410340380470270350210310340300250310430410530410360330310370380
паладій90170130100100100120100150130130140120140150170170160180190200220210160200160220220300290270180190160190210
Всього90,65097,840102,360124,290131,180128,700116,46079,79086,06085,04097,55096,46095,850106,150118,710159,990160,940165,600147,140111,870118,790113,050134,350133,900125,320135,530150,100174,710169,510183,430164,000146,040174,430158,220193,370208,670

Таблиця 3. Кількість запитів у категорії “Каблучки” за типом металiв.

 

Тип матеріалуВересень 2017Жовтень 2017Листопад 2017Грудень 2017Січень 2018Лютий 2018Березень 2018Квітень 2018Травень 2018Червень 2018Липень 2018Серпень 2018Вересень 2018Жовтень 2018Листопад 2018Грудень 2018Січень 2019Лютий 2019Березень 2019Квітень 2019Травень 2019Червень 2019Липень 2019Серпень 2019Вересень 2019Жовтень 2019Листопад 2019Грудень 2019Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020
золото388904494049080599606223061770615104052042660415105028050650481905256059720801307957083920791805907063080591207273072830652907026081910101510942601033209098088680116070103520124790129940
срібло195902266026020355303180034680343202075022460228802500024770235702773032800478204471049220461103211033420298603650036040324903708042680582704841054650494104339053340460906000060130
медичне золото287030403700421038604190433027703110289036703740351038604110465043305080510036803740331045404100340036203990456044505170422037304900411058205890
позолота450500470500400470490350350370330310350340390580640720650500540470640670480550660810670740580580820790640840
інше270270270310340300330280320290310300330340350400360460400380350340370400410360360380430500350380420410530520
титан110100110909070100110110120100120120120120110130120130160160120130170130170140180150240190220210220280240
кераміка70708070130907080707080100801008015012014015080110901309012090100140140190160150140130170170
платина8080808010090707070100100130100130120150110140130150180150150170120150110190140180140150190150160140
паладій100101010100101010001010100010101010101010101010102020201020101010
каучук102010303030302020103030203020302020303030203030202030302020102020202010
Всього6235071680798301007909899010170010125064960691806825079900801507628085220977201340201299901398301318909617010162093490115230114510102470112310129990166080148690165030146060137310176130155450192420197890

Таблиця 4. Кількість запитів у категорії “Сережки” за типом металiв.

 

Колір золота

Обираючи в онлайні золоті прикраси, мешканці України зазвичай не уточнюють колір металу, вбиваючи у пошук просто “золото” (Зобр. 10 і Зобр.11). Можемо це пов’язати зі сформованою асоціацією “класичне золото = жовтий колір”. І запити “купити золоту каблучку” приховують в собі намір купити саме класичну прикрасу.

Зобр. 10. Розподілення попиту на каблучки за кольором золота

 

Зобр. 11. Розподілення попиту на сережки за кольором золота

 

У той же час, з кожним роком зростає кількість людей, які цікавляться ювелірною сферою та обізнані в існуванні різних відтінків золота. Найбільшим попитом користуються прикраси із білого золота. Цікавим є те, що попит на каблучки, виготовлені з цього металу, є більшим за попит на сережки майже у 2 рази (10,4%т vs. 5,5%).

Зобр. 12. Попит на каблучки за кольором золота

 

Зобр. 13. Попит на каблучки за кольором золота (без “золота” і “білого золота”)

 

Зобр. 14. Попит на сережки за кольором золота

 

Зобр. 15. Попит на сережки за кольором золота (без “золота” і “білого золота”)

 

Також українці шукають прикраси із рожевого, лимонного, червоного і навіть зеленого золота. Але цікавість до таких прикрас невелика – сумарно не більше 2%.

Тип каміння

Також у ході дослідження ми визначили, якому коштовному та напівкоштовному камінню віддають перевагу українці.

Нижче представлений рейтинг найбільш популярних каменів серед жителів України. ТОП-10 сформовано на основі середньомісячного попиту у період з вересня 2017 по серпень 2020.

Зобр. 16. ТОП-10 популярних каменів у категорії “Каблучки”

 

Зобр. 17. ТОП-10 популярних каменів у категорії “Сережки”

 

Як бачимо, беззаперечним лідером є діамант. Попит на каблучки та сережки з діамантами росте з кожним роком. У період з вересня 2017 по серпень 2020 він збільшився майже у 3 рази. У період пандемії ця динаміка не просто збереглася, а навіть посилилася. У березні – травні спостерігалися пікові значення попиту на прикраси з діамантами. (Зобр. 18 і Зобр. 20).

Зобр. 18. Попит на каблучки з уточненням типу каміння

 

Зобр. 19. Попит на каблучки із уточненням типу каменя (без “діаманту”)

 

Зобр. 20. Попит на сережки із уточненням типу каменя

 

Зобр. 21. Попит на сережки із уточненням типу каменя (без “діаманту” та “перлів”)

 

Серед користувачів, які шукають в Інтернеті сережки, значним попитом користуються вироби з перлинами. Це каміння, не на багато поступається діаманту та займає другу позицію у категорії.

Для кого прикраси

Розподілення попиту на прикраси за призначенням виглядає наступним чином:

Зобр. 22. Розподілення попиту на каблучки за призначенням

 

Зобр. 23. Розподілення попиту на сережки за призначенням

 

Прикраси “для чоловіків” шукають значно частіше, ніж прикраси “для жінок”. Це вірогідно пов’язано зі специфікою ювелірного асортименту (більшість прикрас – жіночі) та бажанням спростити процес пошуку необхідної прикраси. В той же час, попит на каблучки “для чоловіків” вище за попит на чоловічі сережки.

Ще одне популярне уточнення – “для дітей”. Особливим попитом воно користується при пошуку сережок та в останні роки набирає популярності.

 

Зобр. 24. Попит на каблучки за призначенням

 

Зобр. 25. Попит на сережки за призначенням

 

Привід

У процесі дослідження ми побачили найбільш розповсюджені приводи покупки каблучок в Інтернеті:

 

  • Обручки
  • Каблучки на заручини
  • На народження дитини

Зобр. 26. Попит на каблучки з уточненням приводу

 

Спостереження: Попит на купівлю обручок стабільно зростає з квітня 2020 року. Паралельно із цим зріс попит на каблучки для заручин. Можемо зробити висновок, що пандемія не вплинула на плани людей створити сім`ю.  А можливо, у деяких випадках навіть прискорила цей процес.

Сережки найчастіше шукають:

 

  • На весілля
  • На випускний
  • У дарунок на рік народження дитини

Зобр. 27. Попит на сережки з уточненням приводу

 

Згідно із графіком, у 2020 році динаміка попиту на сережки для випускних різко змінилася (раніше спостерігалася яскраво виражена сезонність попиту). Подібна тенденція – природна та пов`язана зі скасуванням випускних на час карантину.

А попит на весільні сережки, навпаки, виріс, що лише підтверджує описане вище спостереження про ріст бажаючих укласти шлюб у період пандемії.

Популярні ювелірні бренди

У процесі дослідження ми також визначили ювелірні бренди, які користуються найбільшим попитом серед жителів України.

Зобр. 28. Попит на каблучки з уточненням бренду

 

 

Зобр. 29. Попит на каблучки з уточненням бренду (без “золотого віку”)

 

 

Зобр. 30. Попит на сережки з уточненням бренду

 

 

Зобр. 31. Попит на сережки з уточненням бренду (без “золотого віку”)

 

 

Як бачимо, у ТОП-10 увійшли як українські, так і відомі світові бренди – Tiffany, Pandora та Swarovski. При цьому, беззаперечним лідером для жителів України залишається бренд “Золотий вік”. Попит на вироби цього бренду складає близько 40% від усього попиту на прикраси із уточненням бренду.

У той же час варто зазначити, що список ТОП-10 для категорій “Каблучки” та “Сережки” відрізняється. Серед користувачів, які обирають сережки в онлайні, значним попитом користуються вироби зі срібла та бренди, які пропонують відповідний асортимент (Срібний Вік, Срібна Країна і т.д.)

Висновки:

  • Попит на ювелірні вироби в онлайні демонструє стабільне зростання впродовж 3 років. Введення карантину у березні 2020 тільки посилило цю позитивну динаміку.
  • З кожним роком жителі України все більше обирають та купують прикраси в онлайні. Комерційний попит за останні три роки зріс у 2 рази.
  • Основними факторами вибору ювелірних прикрас в онлайні є тип матеріалу, колір золота, тип каміння, призначення (для кого), привід.
  • Користувачі Інтернету шукають прикраси із золота найчастіше. При цьому, все ще спрацьовує асоціація “класичне золото=жовтий колір”. Виключення – прикраси із білого золота, на які попит росте з року в рік.
  • ТОП-10 брендів, які користуються попитом в онлайні – переважно українські. У той же час, до списку увійшли і світові бренди, які встигли прикути увагу своїм унікальним асортиментом. У цю ж вибірку потрапили і виробники біжутерії. Це свідчить про те, що біжутерія преміум-класу сьогодні конкурує із ювелірними виробами у головах людей, а сила бренду залишається визначальною при виборі.
  • Бренд – лідером є “Золотий вік” із долею у 40% від загальної кількості попиту.