Про дослідження
Які прикраси та ювелірні бренди обирають українці в 2020 році? Чи вплинула криза на інтерес людей до прикрас?
Відповіді на ці питання ми знайшли у ході дослідження попиту для одного із наших клієнтів – великого українського ювелірного виробника.
У статті представлений фрагмент дослідження ринку- дані за двома категоріями прикрас, найбільш популярними серед українців у категорії “Каблучки” та “Сережки”. Період дослідження – три роки, вересень 2017 – серпень 2020.
Результати:
Якщо розглядати ювелірний ринок в цілому, уподобання українців відносно видів прикрас розподілились наступним чином:
![]()
Зобр. 1. Розподілення попиту на ювелірні вироби за категоріями
Каблучки та сережки шукають більше 66% користувачів Google, які цікавляться цією тематикою. Саме тому ми розглянемо тенденції та особливості попиту на ювелірні прикраси в онлайні на прикладі цих категорій.
Загальний тренд
Зацікавленість у пошуку ювелірних прикрас стабільно зростала впродовж останніх трьох років. Сезонні стрибки у грудні – березні пов’язані з передсвятковим ажіотажем та природні для ювелірного ринку.
![]()
Зобр. 2. Динаміка попиту на каблучки вересень 2017 – серпень 2020
![]()
Зобр. 3. Динаміка попиту на сережки вересень 2017 – серпень 2020
У вересні 2019 зростаючий попит посилився, період жорсткого карантину не став виключенням. У березні – травні 2020 попит на прикраси набув пікових показників та не перестає зростати.
Тобто у період пандемії мешканці України не стали менше цікавитися предметами розкоші. А закриття всіх роздрібних крамниць тільки привернуло увагу потенційних покупців в онлайн. Як результат, попит на ювелірні прикраси в Інтернеті у період з березня по травень 2020 виріс у 1,5 рази, порівняно із минулим роком.
| Категорія | Вересень 2018 | Жовтень 2017 | Листопад 2017 | Грудень 2017 | Січень 2018 | Лютий 2018 | Березень 2018 | Квітень 2018 | Травень 2018 | Червень 2018 | Липень 2018 | Серпень 2018 | Вересень 2018 | Жовтень 2018 | Листопад 2018 | Грудень 2018 | Січень 2019 | Лютий 2019 | Березень 2019 | Квітень 2019 | Травень 2019 | Червень 2019 | Липень 2019 | Серпень 2019 | Вересень 2019 | Жовтень 2019 | Листопад 2019 | Грудень 2019 | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 |
| каблучки | 293,870 | 322,320 | 333,060 | 368,260 | 402,240 | 379,990 | 364,720 | 277,590 | 300,390 | 291,790 | 325,580 | 328,920 | 316,800 | 339,760 | 363,940 | 451,270 | 480,870 | 487,840 | 450,890 | 360,050 | 386,180 | 363,100 | 433,680 | 427,970 | 403,500 | 430,570 | 450,120 | 495,730 | 515,910 | 534,730 | 495,720 | 464,750 | 564,420 | 517,780 | 618,350 | 665,930 |
| Всього | 293,870 | 322,320 | 333,060 | 368,260 | 402,240 | 379,990 | 364,720 | 277,590 | 300,390 | 291,790 | 325,580 | 328,920 | 316,800 | 339,760 | 363,940 | 451,270 | 480,870 | 487,840 | 450,890 | 360,050 | 386,180 | 363,100 | 433,680 | 427,970 | 403,500 | 430,570 | 450,120 | 495,730 | 515,910 | 534,730 | 495,720 | 464,750 | 564,420 | 517,780 | 618,350 | 665,930 |
Таблиця 1. Кількість попиту у категорії “Каблучки”
| Категорія | Вересень 2017 | Жовтень 2017 | Листопад 2017 | Грудень 2017 | Січень 2018 | Лютий 2018 | Березень 2018 | Квітень 2018 | Травень 2018 | Черевень 2018 | Липень 2018 | Серпень 2018 | Вересень 2018 | Жовтень 2018 | Листопад 2018 | Грудень 2018 | Січень 2019 | Лютий 2019 | Березень 2019 | Квітень 2019 | Травень 2019 | Червень 2019 | Липень 2019 | Серпень 2019 | Вересень 2019 | Жовтень 2019 | Листопад 2019 | Грудень 2019 | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 |
| сережки | 133000 | 150280 | 163880 | 202050 | 198480 | 198940 | 201910 | 141060 | 153810 | 150030 | 169320 | 172220 | 163830 | 179690 | 200490 | 271400 | 258680 | 277480 | 270200 | 206900 | 217650 | 204040 | 242650 | 242690 | 215910 | 237780 | 265500 | 331640 | 301270 | 336080 | 317250 | 301930 | 380910 | 341340 | 420020 | 432790 |
| Всього | 133000 | 150280 | 163880 | 202050 | 198480 | 198940 | 201910 | 141060 | 153810 | 150030 | 169320 | 172220 | 163830 | 179690 | 200490 | 271400 | 258680 | 277480 | 270200 | 206900 | 217650 | 204040 | 242650 | 242690 | 215910 | 237780 | 265500 | 331640 | 301270 | 336080 | 317250 | 301930 | 380910 | 341340 | 420020 | 432790 |
Таблиця 2. Кількість попиту у категорії “Сережки”
Як шукають прикраси в Інтернеті
Щоб зрозуміти, як саме люди шукають прикраси, ми розділили весь попит на три групи:
- Комерційний – відображає намір людини придбати ювелірний виріб (наприклад, “купити + каблучку/сережки”, “золота каблучка/сережки + бренд + ціна” і т.д.)
- Інформаційний – направлений на отримання додаткової інформації про прикрасу та не пов`язаний із покупкою (наприклад, “як носити каблучку/сережки”, “як обрати каблучку/сережки”)
- Невизначений – включає загальні запити та не розкриває наміру покупця (“сережки пусети”, “сережки з діамантами” і т.д.)
![]()
Зобр. 4. Структура попиту на каблучки
![]()
Зобр. 5. Структура попиту на сережки
Не дивлячись на те, що невизначений попит склав 70%, ми не можемо стверджувати, що вбиваючи пошуковий запит “золота каблучка”, людина не планує здійснити покупку. Ювелірний онлайн -ринок України вже давно сформований. І навіть не використовуючи додаткових уточнень “купити” чи “ціна”, користувач отримує всю необхідну для покупки інформацію (наприкалад, посилання на сайти ювелірних онлайн – крамниць або фото та вартість прикрас).
Комерційний попит займає другу позицію. Близько 20% українців, коли вводять пошуковий запит, вже визначилися та хочуть купити або дізнатися вартість конкретної прикраси.
![]()
Зобр. 6. Структура попиту на каблучки у динаміці
![]()
Зобр. 7. Структура попиту на сережки у динаміці
Цікавим є те, що з вересня 2017 по серпень 2020 у 2 рази збільшилася кількість людей із наміром здійснити покупку. (Зобр.6, Зобр.7).
Спостереження: Ми звикли, що зазвичай ювелірні прикраси купують в офлайні. Проте, динаміка комерційного попиту вказує на те, що з року в рік в українців формується звичка купувати прикраси в Інтернеті. Можемо пояснити це із вдалим попереднім досвідом і тим, що власне процес покупки стає більш зрозумілим та зручним.
Критерії вибору ювелірних прикрас
Окремо ми зупинилися на критеріях, які є важливими для користувачів у процесі вибору/покупки ювелірних виробів.
У ході аналізу ми отримали такий список критеріїв:
- Тип металу
- Колір золота
- Тип каменю
- Призначення
- Привід
Подробиці у зображених нижче діаграмах.
Метали
![]()
Зобр. 8. Розподілення попиту на каблучки за видами металів
![]()
Зобр 9. Розподілення попиту на сережки за видами металів
У ТОП-5 популярних металів у категорії “Каблучки” потрапили платина (1,6%) та ювелірна кераміка (1,26%). Останню виробники все частіше використовують як модне доповнення до золота чи срібла, так і у якості основного матеріалу при виготовленні ювелірних прикрас.
У категорії “Сережки” третє місце (2,1%) посіло медичне золото. Не дивлячись на те, що даний сплав не є ювелірним, з року в рік попит на нього зростає. Вірогідніше за все, це пов’язано із заживляючими та гіпоалергенними властивостями цього матеріалу, що сприяє загоєнню після проколу вух.
Щомісячний попит із уточненням металу представлено у таблицях нижче.
| Тип матеріалу | Вересень 2017 | Жовтень 2017 | Листопад 2017 | Грудень 2017 | Січень 2018 | Лютий 2018 | Березень 2018 | Квітень 2018 | Травень 2018 | Червень 2018 | Липень 2018 | Серпень 2018 | Версень 2018 | Жовтень 2018 | Листопад 2018 | Грудень 2018 | Січень 2019 | Лютий 2019 | Березень 2019 | Квітень 2019 | Травень 2019 | Червень 2019 | Липень 2019 | Серпень 2019 | Вересень 2019 | Жовтень 2019 | Листопад 2019 | Грудень 2019 | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 |
| золото | 58,400 | 61,790 | 64,400 | 78,170 | 84,370 | 81,410 | 73,280 | 49,920 | 54,490 | 54,190 | 62,670 | 61,570 | 61,950 | 67,350 | 74,040 | 99,410 | 101,280 | 104,440 | 90,250 | 70,360 | 76,110 | 73,640 | 86,600 | 87,190 | 81,170 | 85,910 | 95,850 | 111,180 | 109,650 | 118,120 | 108,090 | 96,840 | 117,030 | 104,240 | 126,420 | 135,780 |
| срібло | 23,180 | 26,320 | 27,850 | 35,330 | 34,620 | 35,700 | 31,800 | 21,680 | 22,800 | 22,730 | 25,470 | 25,070 | 25,000 | 29,160 | 34,170 | 48,740 | 46,440 | 47,770 | 43,240 | 31,180 | 32,010 | 30,030 | 35,960 | 35,350 | 33,560 | 37,950 | 42,560 | 51,400 | 47,180 | 51,940 | 43,860 | 38,030 | 44,380 | 41,520 | 52,030 | 55,970 |
| інше | 4,050 | 4,350 | 4,690 | 4,520 | 5,280 | 5,160 | 5,080 | 3,690 | 3,770 | 3,590 | 4,030 | 4,230 | 3,840 | 4,060 | 4,680 | 5,010 | 5,810 | 6,010 | 6,160 | 4,700 | 4,780 | 4,230 | 5,220 | 5,190 | 4,690 | 5,350 | 5,230 | 5,130 | 5,300 | 5,590 | 5,270 | 5,470 | 6,080 | 5,790 | 7,130 | 7,880 |
| кераміка | 1,130 | 1,100 | 1,090 | 1,360 | 1,490 | 1,570 | 1,670 | 1,010 | 1,240 | 1,040 | 1,270 | 1,490 | 1,240 | 1,560 | 1,540 | 2,070 | 2,050 | 2,220 | 2,360 | 1,360 | 1,560 | 1,340 | 1,860 | 1,720 | 1,710 | 1,790 | 1,660 | 2,290 | 2,030 | 2,310 | 2,100 | 1,480 | 1,850 | 1,940 | 2,440 | 2,890 |
| платина | 1,370 | 1,700 | 1,690 | 1,560 | 1,890 | 1,510 | 1,510 | 1,250 | 1,470 | 1,370 | 1,690 | 1,650 | 1,680 | 1,580 | 1,710 | 1,870 | 2,390 | 2,260 | 2,200 | 1,920 | 1,970 | 1,770 | 2,170 | 2,110 | 1,870 | 1,900 | 2,090 | 1,820 | 2,260 | 2,230 | 2,170 | 1,910 | 2,370 | 2,230 | 2,420 | 2,730 |
| позолота | 700 | 650 | 760 | 1,070 | 730 | 810 | 780 | 490 | 450 | 440 | 480 | 580 | 410 | 500 | 530 | 700 | 680 | 730 | 790 | 510 | 480 | 500 | 620 | 500 | 470 | 610 | 670 | 650 | 780 | 820 | 470 | 540 | 560 | 550 | 690 | 970 |
| медичне золото | 710 | 830 | 820 | 1,110 | 1,330 | 1,230 | 1,100 | 730 | 780 | 710 | 750 | 600 | 630 | 730 | 870 | 840 | 900 | 810 | 690 | 600 | 580 | 490 | 650 | 530 | 580 | 820 | 710 | 730 | 630 | 800 | 660 | 510 | 720 | 640 | 760 | 940 |
| титан | 670 | 590 | 580 | 670 | 950 | 810 | 640 | 630 | 640 | 600 | 770 | 820 | 700 | 670 | 720 | 770 | 880 | 820 | 800 | 780 | 750 | 620 | 750 | 810 | 770 | 790 | 800 | 860 | 970 | 800 | 700 | 720 | 920 | 840 | 920 | 920 |
| каучук | 350 | 340 | 350 | 400 | 420 | 400 | 480 | 290 | 270 | 240 | 290 | 310 | 280 | 400 | 300 | 410 | 340 | 380 | 470 | 270 | 350 | 210 | 310 | 340 | 300 | 250 | 310 | 430 | 410 | 530 | 410 | 360 | 330 | 310 | 370 | 380 |
| паладій | 90 | 170 | 130 | 100 | 100 | 100 | 120 | 100 | 150 | 130 | 130 | 140 | 120 | 140 | 150 | 170 | 170 | 160 | 180 | 190 | 200 | 220 | 210 | 160 | 200 | 160 | 220 | 220 | 300 | 290 | 270 | 180 | 190 | 160 | 190 | 210 |
| Всього | 90,650 | 97,840 | 102,360 | 124,290 | 131,180 | 128,700 | 116,460 | 79,790 | 86,060 | 85,040 | 97,550 | 96,460 | 95,850 | 106,150 | 118,710 | 159,990 | 160,940 | 165,600 | 147,140 | 111,870 | 118,790 | 113,050 | 134,350 | 133,900 | 125,320 | 135,530 | 150,100 | 174,710 | 169,510 | 183,430 | 164,000 | 146,040 | 174,430 | 158,220 | 193,370 | 208,670 |
Таблиця 3. Кількість запитів у категорії “Каблучки” за типом металiв.
| Тип матеріалу | Вересень 2017 | Жовтень 2017 | Листопад 2017 | Грудень 2017 | Січень 2018 | Лютий 2018 | Березень 2018 | Квітень 2018 | Травень 2018 | Червень 2018 | Липень 2018 | Серпень 2018 | Вересень 2018 | Жовтень 2018 | Листопад 2018 | Грудень 2018 | Січень 2019 | Лютий 2019 | Березень 2019 | Квітень 2019 | Травень 2019 | Червень 2019 | Липень 2019 | Серпень 2019 | Вересень 2019 | Жовтень 2019 | Листопад 2019 | Грудень 2019 | Січень 2020 | Лютий 2020 | Березень 2020 | Квітень 2020 | Травень 2020 | Червень 2020 | Липень 2020 | Серпень 2020 |
| золото | 38890 | 44940 | 49080 | 59960 | 62230 | 61770 | 61510 | 40520 | 42660 | 41510 | 50280 | 50650 | 48190 | 52560 | 59720 | 80130 | 79570 | 83920 | 79180 | 59070 | 63080 | 59120 | 72730 | 72830 | 65290 | 70260 | 81910 | 101510 | 94260 | 103320 | 90980 | 88680 | 116070 | 103520 | 124790 | 129940 |
| срібло | 19590 | 22660 | 26020 | 35530 | 31800 | 34680 | 34320 | 20750 | 22460 | 22880 | 25000 | 24770 | 23570 | 27730 | 32800 | 47820 | 44710 | 49220 | 46110 | 32110 | 33420 | 29860 | 36500 | 36040 | 32490 | 37080 | 42680 | 58270 | 48410 | 54650 | 49410 | 43390 | 53340 | 46090 | 60000 | 60130 |
| медичне золото | 2870 | 3040 | 3700 | 4210 | 3860 | 4190 | 4330 | 2770 | 3110 | 2890 | 3670 | 3740 | 3510 | 3860 | 4110 | 4650 | 4330 | 5080 | 5100 | 3680 | 3740 | 3310 | 4540 | 4100 | 3400 | 3620 | 3990 | 4560 | 4450 | 5170 | 4220 | 3730 | 4900 | 4110 | 5820 | 5890 |
| позолота | 450 | 500 | 470 | 500 | 400 | 470 | 490 | 350 | 350 | 370 | 330 | 310 | 350 | 340 | 390 | 580 | 640 | 720 | 650 | 500 | 540 | 470 | 640 | 670 | 480 | 550 | 660 | 810 | 670 | 740 | 580 | 580 | 820 | 790 | 640 | 840 |
| інше | 270 | 270 | 270 | 310 | 340 | 300 | 330 | 280 | 320 | 290 | 310 | 300 | 330 | 340 | 350 | 400 | 360 | 460 | 400 | 380 | 350 | 340 | 370 | 400 | 410 | 360 | 360 | 380 | 430 | 500 | 350 | 380 | 420 | 410 | 530 | 520 |
| титан | 110 | 100 | 110 | 90 | 90 | 70 | 100 | 110 | 110 | 120 | 100 | 120 | 120 | 120 | 120 | 110 | 130 | 120 | 130 | 160 | 160 | 120 | 130 | 170 | 130 | 170 | 140 | 180 | 150 | 240 | 190 | 220 | 210 | 220 | 280 | 240 |
| кераміка | 70 | 70 | 80 | 70 | 130 | 90 | 70 | 80 | 70 | 70 | 80 | 100 | 80 | 100 | 80 | 150 | 120 | 140 | 150 | 80 | 110 | 90 | 130 | 90 | 120 | 90 | 100 | 140 | 140 | 190 | 160 | 150 | 140 | 130 | 170 | 170 |
| платина | 80 | 80 | 80 | 80 | 100 | 90 | 70 | 70 | 70 | 100 | 100 | 130 | 100 | 130 | 120 | 150 | 110 | 140 | 130 | 150 | 180 | 150 | 150 | 170 | 120 | 150 | 110 | 190 | 140 | 180 | 140 | 150 | 190 | 150 | 160 | 140 |
| паладій | 10 | 0 | 10 | 10 | 10 | 10 | 0 | 10 | 10 | 10 | 0 | 0 | 10 | 10 | 10 | 0 | 0 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 20 | 20 | 20 | 10 | 20 | 10 | 10 | 10 |
| каучук | 10 | 20 | 10 | 30 | 30 | 30 | 30 | 20 | 20 | 10 | 30 | 30 | 20 | 30 | 20 | 30 | 20 | 20 | 30 | 30 | 30 | 20 | 30 | 30 | 20 | 20 | 30 | 30 | 20 | 20 | 10 | 20 | 20 | 20 | 20 | 10 |
| Всього | 62350 | 71680 | 79830 | 100790 | 98990 | 101700 | 101250 | 64960 | 69180 | 68250 | 79900 | 80150 | 76280 | 85220 | 97720 | 134020 | 129990 | 139830 | 131890 | 96170 | 101620 | 93490 | 115230 | 114510 | 102470 | 112310 | 129990 | 166080 | 148690 | 165030 | 146060 | 137310 | 176130 | 155450 | 192420 | 197890 |
Таблиця 4. Кількість запитів у категорії “Сережки” за типом металiв.
Колір золота
Обираючи в онлайні золоті прикраси, мешканці України зазвичай не уточнюють колір металу, вбиваючи у пошук просто “золото” (Зобр. 10 і Зобр.11). Можемо це пов’язати зі сформованою асоціацією “класичне золото = жовтий колір”. І запити “купити золоту каблучку” приховують в собі намір купити саме класичну прикрасу.
![]()
Зобр. 10. Розподілення попиту на каблучки за кольором золота
![]()
Зобр. 11. Розподілення попиту на сережки за кольором золота
У той же час, з кожним роком зростає кількість людей, які цікавляться ювелірною сферою та обізнані в існуванні різних відтінків золота. Найбільшим попитом користуються прикраси із білого золота. Цікавим є те, що попит на каблучки, виготовлені з цього металу, є більшим за попит на сережки майже у 2 рази (10,4%т vs. 5,5%).
![]()
Зобр. 12. Попит на каблучки за кольором золота
![]()
Зобр. 13. Попит на каблучки за кольором золота (без “золота” і “білого золота”)
![]()
Зобр. 14. Попит на сережки за кольором золота
![]()
Зобр. 15. Попит на сережки за кольором золота (без “золота” і “білого золота”)
Також українці шукають прикраси із рожевого, лимонного, червоного і навіть зеленого золота. Але цікавість до таких прикрас невелика – сумарно не більше 2%.
Тип каміння
Також у ході дослідження ми визначили, якому коштовному та напівкоштовному камінню віддають перевагу українці.
Нижче представлений рейтинг найбільш популярних каменів серед жителів України. ТОП-10 сформовано на основі середньомісячного попиту у період з вересня 2017 по серпень 2020.
![]()
Зобр. 16. ТОП-10 популярних каменів у категорії “Каблучки”
![]()
Зобр. 17. ТОП-10 популярних каменів у категорії “Сережки”
Як бачимо, беззаперечним лідером є діамант. Попит на каблучки та сережки з діамантами росте з кожним роком. У період з вересня 2017 по серпень 2020 він збільшився майже у 3 рази. У період пандемії ця динаміка не просто збереглася, а навіть посилилася. У березні – травні спостерігалися пікові значення попиту на прикраси з діамантами. (Зобр. 18 і Зобр. 20).
![]()
Зобр. 18. Попит на каблучки з уточненням типу каміння
![]()
Зобр. 19. Попит на каблучки із уточненням типу каменя (без “діаманту”)
![]()
Зобр. 20. Попит на сережки із уточненням типу каменя
![]()
Зобр. 21. Попит на сережки із уточненням типу каменя (без “діаманту” та “перлів”)
Серед користувачів, які шукають в Інтернеті сережки, значним попитом користуються вироби з перлинами. Це каміння, не на багато поступається діаманту та займає другу позицію у категорії.
Для кого прикраси
Розподілення попиту на прикраси за призначенням виглядає наступним чином:
![]()
Зобр. 22. Розподілення попиту на каблучки за призначенням
![]()
Зобр. 23. Розподілення попиту на сережки за призначенням
Прикраси “для чоловіків” шукають значно частіше, ніж прикраси “для жінок”. Це вірогідно пов’язано зі специфікою ювелірного асортименту (більшість прикрас – жіночі) та бажанням спростити процес пошуку необхідної прикраси. В той же час, попит на каблучки “для чоловіків” вище за попит на чоловічі сережки.
Ще одне популярне уточнення – “для дітей”. Особливим попитом воно користується при пошуку сережок та в останні роки набирає популярності.
![]()
Зобр. 24. Попит на каблучки за призначенням
![]()
Зобр. 25. Попит на сережки за призначенням
Привід
У процесі дослідження ми побачили найбільш розповсюджені приводи покупки каблучок в Інтернеті:
- Обручки
- Каблучки на заручини
- На народження дитини
![]()
Зобр. 26. Попит на каблучки з уточненням приводу
Спостереження: Попит на купівлю обручок стабільно зростає з квітня 2020 року. Паралельно із цим зріс попит на каблучки для заручин. Можемо зробити висновок, що пандемія не вплинула на плани людей створити сім`ю. А можливо, у деяких випадках навіть прискорила цей процес.
Сережки найчастіше шукають:
- На весілля
- На випускний
- У дарунок на рік народження дитини
![]()
Зобр. 27. Попит на сережки з уточненням приводу
Згідно із графіком, у 2020 році динаміка попиту на сережки для випускних різко змінилася (раніше спостерігалася яскраво виражена сезонність попиту). Подібна тенденція – природна та пов`язана зі скасуванням випускних на час карантину.
А попит на весільні сережки, навпаки, виріс, що лише підтверджує описане вище спостереження про ріст бажаючих укласти шлюб у період пандемії.
Популярні ювелірні бренди
У процесі дослідження ми також визначили ювелірні бренди, які користуються найбільшим попитом серед жителів України.
![]()
Зобр. 28. Попит на каблучки з уточненням бренду
![]()
Зобр. 29. Попит на каблучки з уточненням бренду (без “золотого віку”)
![]()
Зобр. 30. Попит на сережки з уточненням бренду
![]()
Зобр. 31. Попит на сережки з уточненням бренду (без “золотого віку”)
Як бачимо, у ТОП-10 увійшли як українські, так і відомі світові бренди – Tiffany, Pandora та Swarovski. При цьому, беззаперечним лідером для жителів України залишається бренд “Золотий вік”. Попит на вироби цього бренду складає близько 40% від усього попиту на прикраси із уточненням бренду.
У той же час варто зазначити, що список ТОП-10 для категорій “Каблучки” та “Сережки” відрізняється. Серед користувачів, які обирають сережки в онлайні, значним попитом користуються вироби зі срібла та бренди, які пропонують відповідний асортимент (Срібний Вік, Срібна Країна і т.д.)
Висновки:
- Попит на ювелірні вироби в онлайні демонструє стабільне зростання впродовж 3 років. Введення карантину у березні 2020 тільки посилило цю позитивну динаміку.
- З кожним роком жителі України все більше обирають та купують прикраси в онлайні. Комерційний попит за останні три роки зріс у 2 рази.
- Основними факторами вибору ювелірних прикрас в онлайні є тип матеріалу, колір золота, тип каміння, призначення (для кого), привід.
- Користувачі Інтернету шукають прикраси із золота найчастіше. При цьому, все ще спрацьовує асоціація “класичне золото=жовтий колір”. Виключення – прикраси із білого золота, на які попит росте з року в рік.
- ТОП-10 брендів, які користуються попитом в онлайні – переважно українські. У той же час, до списку увійшли і світові бренди, які встигли прикути увагу своїм унікальним асортиментом. У цю ж вибірку потрапили і виробники біжутерії. Це свідчить про те, що біжутерія преміум-класу сьогодні конкурує із ювелірними виробами у головах людей, а сила бренду залишається визначальною при виборі.
- Бренд – лідером є “Золотий вік” із долею у 40% від загальної кількості попиту.