Команда

Ідея:  Анна Артеменко

Методологія:  Анна Артеменко, Олександр Пещеров

Втілення:  Наталія Загорій, Олександр Пещеров

Завантажити дослідження ⇓

Із дослідження ви дізнаєтеся

  1. Як у 2020 році змінювався попит на житлову нерухомість серед жителів Києва та області?
  2. Які фактори впливали на динаміку попиту на житлову нерухомість?
  3. Якими операціями з нерухомістю цікавилися жителі Києва та області в Інтернеті найчастіше?
  4. Які типи нерухомості були найбільш популярними в минулому році?
  5. Якими критеріями керувалися інтернет-користувачі, шукаючи житло?

 

Динаміка попиту

Загальний попит на всі категорії житлової нерухомості в Інтернеті за підсумками 2020 року знизився на 10 %. Це сталося незважаючи на суттєве збільшення інтересу до цієї теми у весняно-літній період.

Мал.1. Динаміка попиту на нерухомість в Інтернеті у 2020 році.

 

У цифрах попит на початок 2020 року становив 1 092,7 тис. запитів, наприкінці – 981,3 тис.

Далі ми розглянемо, за рахунок яких чинників відбулися коливання попиту.

Як шукають нерухомість у Google

Найчастіше жителі Києва і області шукали нерухомість на сайтах-агрегаторах і за допомогою прямого пошуку в Google. При цьому на агрегатори припадає 38,5% всього попиту. Це говорить про сталу звичку шукати нерухомість за допомогою спеціалізованих сайтів або маркетплейсів із окремим розділом з нерухомістю.

Попит на нерухомість

Мал. 2. Структура попиту на житлову нерухомість у Києві та Київській області

 

Нижче представлена структура попиту по категоріях у цифрах.

Категорії попитуСередня кількість запитів у місяць (тис)Частка категорії,%
Тематичні ресурси401, 638,5
Запити щодо купівлі (“куплю”)321,830,9
Запити щодо оренди (“орендую”)272,826,2
Запити щодо продажу (“продам”)37,23,6
Запити щодо здачі (“здам”)6,90,7
Запити щодо  обміну (“обміняю”)1,60,2
Разом:1 041, 8100

Табл. 1 Попит на житлову нерухомість у Києві та Київській області

 

Так виглядає динаміка попиту по кожній із категорій.

 

Мал.3. Динаміка попиту на основні категорії протягом 2020 року

 

Як бачимо із таблиці та графіка вище, кияни і жителі області, окрім тематичних ресурсів, найчастіше цікавляться купівлею, орендою та продажем нерухомості. Тому далі ми детально розглянемо самі ці категорії.

Тематичні ресурси

У категорію «тематичні ресурси» увійшли три типи сайтів, які кияни використовують в якості відправної точки при пошуку інформації про нерухомість.

1 – спеціалізовані портали (lun.ua, dom.ria та ін.)
2 – сайти для короткострокової оренди (booking, airbnb)
3 – маркетплейси з розділом «нерухомість» (olx, besplatka.ua)

У 47,8% випадків пошук інформації про нерухомість розпочинається з тематичного порталу, в 44,3% – на сайті для короткострокової оренди, у 8% випадків–із розділу нерухомості на маркетплейсі.

Мал. 4. Структура попиту в категорії «Тематичні ресурси»

 

Нижче в таблиці – ті ж дані, доповнені цифрами:

Тип тематичного ресурсуСередня кількість попиту в місяць, тисяч запитівЧастка в категорії «Тематичні ресурси»,%
Тематичні портали191, 847,8
Сайти для короткострокової оренди177,844,3
Маркетплейси з розділом «нерухомість»328,0
Разом401,6100

Табл. 2 Розподіл попиту в категорії «Тематичні ресурси»

 

* У цій таблиці й далі попит на маркетплейси враховувався тільки за умови, якщо їх згадували у зв’язці з нерухомістю.

 

Якщо говорити про динаміку попиту, у 2020 році інтерес до тематичних порталів коливався: він просів у березні, далі суттєво зріс, а в грудні практично повернувся до рівня початку року. Маркетплейси з розділом про нерухомість продемонстрували набагато рівнішу динаміку.

Коливання попиту на сайти для короткострокової оренди житла нагадують океанічні хвилі. При цьому період зниження попиту повністю відповідає періоду посилення карантинних обмежень.

Мал.5. Динаміка попиту в категорії «Тематичні ресурси»

 

Зміни у кількості щомісячного попиту на тематичні ресурси можна побачити в таблиці нижче. У цілому за 2020 рік він впав на 27,2 %, в основному за рахунок сайтів для короткострокової оренди.

КатегоріяСічень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Тематичні портали185370198350171570147300180540194890203150208910226090216330211960186950
Сайти для короткострокової оренди 29531027760013583065140106120207390267160242680149700139510128860157150
Маркетплейси з розділом «нерухомість»330803297028200289703927043320437004382045180418303818030080
Разом513760508920335600241410325930445600514010495410420970397670379000374180

Табл.3 Зміна попиту на тематичні ресурси протягом 2020 року

 

Тематичні портали

 

Як кияни шукають нерухомість на тематичних порталах? У 89,5 % випадків при пошуку в Google вказують назву сайту (бренд). І лише в 10,5 % випадків вказують як назву сайту, так і тип нерухомості, яким цікавляться (наприклад, «лун+однокімнатна квартира»).

Мал. 6. Структура брендового попиту в розрізі тематичних порталів

 

Про популярність попиту на тематичні сайти, ви можете зробити висновок із цієї таблиці:

ПорталСередня кількість брендованого попиту в місяць, тис. запитівЧастка в категорії «Тематичні портали»,%
lun77,440,3
dom.ria56,229,3
rieltor.ua17,39,0
flatfy.ua10,25,3
100realty.ua9,85,1
domik.ua9,65,0
ua.m2bomber.com3,51,8
address.ua2,81,5
country.ua2,31,2
my-realty.kiev.ua0,90,5
bn.ua0,70,4
meget.kiev.ua0,50,3
mesto.ua0,30,1
realt.ua0,30,1
Разом191,8100,0

Табл. 4.Розподіл попиту на тематичні портали в Києві та Київській області

 

У березні-квітні 2020 року попит на всі сайти нерухомості різко зменшився. Цьому сприяла невизначеність у період першого локдауну. Але вже в травні попит почав зростати.

Варто окремо відзначити flatfy.ua, котрий буквально увірвався на ринок на початку року і продемонстрував переконливе зростання ближче до кінця року. Позитивна динаміка, хоча й з коливаннями, спостерігалася і в rieltor.ua.

Мал.7. Динаміка брендового попиту на тематичні портали, 2020 рік

 

Незважаючи на спад навесні 2020 р. інтерес до тематичних порталів відновився до літа. І в цілому, річний попит на них не змінився.

БрендСічень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
lun880508789074690671007712076480793408068085020797307577067110
dom.ria517206058050240452605530061410642406321069440622406272056010
rieltor.ua13920154501156078001175015660161302287025440232902248019110
flatfy.ua61013206740446067308400103801029012560186901883015300
100realty.ua98601028081405380871010350101801020011680104601007010010
domik.ua99001035099609320104401022011100103909890913093008120
ua.m2bomber.com336039202680185027104070424040303980452043403480
address.ua275028202750212027402900231023902810290030003000
country.ua216024902370210025402310247024202600273027802300
my-realty.kiev.ua1000100072048072010001000880100010001000880
bn.ua730780600550730810740600690640680620
meget.kiev.ua700710600490590540450450440480480490
mesto.ua260420210150210420340250290270340290
realt.ua290260210170200230170200210200140190
Разом185370198350171570147300180540194890203150208910226090216330211960186950

Табл. 5. Розподіл попиту на тематичні портали по місяцям

 

Щодо уточнень, які використовуються для пошуку через тематичні портали: найбільш популярним, але не численним є слово “квартира”. Далі з трикратним відставанням іде “ЖК” (наприклад “домріа+квартира”, “домріа+назва ЖК”).

Уточнення по типу нерухомостіКількість попиту з уточненням кількість запитів, тис
Квартира12,2
ЖК4,1
Нерухомість3,0
Кімната0,5
Таунхаус0,2

Табл. 6 Уточнення по типу нерухомості при пошуку через тематичні портали

 

Сайти для короткострокової оренди житла

 

При пошуці в Google у 99,2% випадків користувачі вказують лише назву сайту. Тип нерухомості в запитах практично не зустрічається.

Мал.8. Структура брендового попиту на сайти для короткострокової оренди житла

 

У середньому сайти для короткострокової оренди житла шукали 177,9 тис разів на місяць.

Розподіл попиту виглядає наступним чином:

Сайти для короткострокової орендиСередня кількість брендового попиту в місяць, тис. запитівЧастка сайту в категорії «Сайти для короткострокової оренди», %
Booking.com128,272,1
air.bnb44,525,0
dobovo.com4,42,5
doba.ua0,80,4
Разом177,9100,0

Табл. 7. Розподіл попиту на сайти для короткострокової оренди нерухомості

 

Лідером серед жителів столиці та області серед сайтів для короткострокової оренди житла є booking.com. Попит на нього суттєво коливався протягом всього 2020 року, що пов’язано з карантинними обмеженнями. До того ж, за річними підсумками, ми бачимо зниження інтересу до послуг цього сайту, так само, як і до його найближчого конкурента.

Мал.9. Динаміка попиту на сайти для короткострокової оренди житла

 

Тренд на Booking.com також відображає динаміку інтересу до цього ресурсу в 2020 році.

Мал. 10. Тренд на booking.com за даними Googletrends (регіон – вся Україна)

Маркетплейси з розділом «нерухомість»

 

Під час пошуку нерухомості на маркетплейсах тільки в 3,8% випадків жителі Києва та області одразу зазначають, що саме вони шукають (запити типу “олх+ЖК”, “олх+квартира”). У 96,2% випадків вони вказують тільки назву (бренд) та сферу пошуку (нерухомість).

Мал. 11. Розподіл брендового попиту на маркетплейси

 

Жителі Києва і області шукали нерухомість у Google у зв’язці з маркетплейсами в середньому 32 тис. разів на рік. Розподіл попиту виглядає наступним чином:

Маркетплейси з розділом “нерухомість”Середня кількість брендового попиту в місяць, тис. запитівЧастка сайту в категорії “Маркетплейси з розділом про нерухомість”, %
olx.ua29,090,5
aviso.ua2,88,9
besplatka.ua0,20,6
Разом32100,0

Табл.8. Розподіл попиту на маркетплейси з розділом “нерухомість”

 

Лідер серед маркетплейсів з розділом про нерухомість – olx. Його шукали у зв’язці з нерухомістю в середньому 29 тис разів на рік. На графіку нижче відображені коливання попиту на нерухомість у зв’язці з маркетплейсами протягом 2020 року.

Мал.12. Динаміка попиту на маркетплейси з розділом “нерухомість”

 

Під час пошуку маркетплейсів із розділом нерухомості, користувачі понад 19 тис. разів вказали, що шукають квартиру. Найбільш популярні уточнення за типом нерухомості, які вказують у Google у зв’язці з маркетплейсами можна побачити в таблиці нижче.

Уточнення за типом нерухомостіКількість попиту, тис. запитів
Квартира19,4
Нерухомість7,9
Будинок3,6
Кімната0,8
ЖК0,1

Табл. 9. Уточнення за типом нерухомості при пошуку через маркетплейси з розділом «нерухомість»

Купівля нерухомості (“купити”)

Попит на купівлю нерухомості за 2020 рік виріс усього на 0,9%, проте його структура зазнала суттєвих змін. Інтерес до покупки будинків стрімко пішов угору і вперше випередив квартири. Також різко зріс попит на дачі.

Мал.13. Динаміка попиту на купівлю нерухомості

 

Обидва факти – ілюстрація змін у способі життя киян. Жителі Києва та області вже на початку весни, під час локдауна, замислились про придбання будинків, ймовірно, очікуючи нових обмежень у майбутньому.

Статистика, на основі якої були побудовані графіки, представлена в таблиці нижче.

Тип нерухомостіСічень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Будинок111620108960110530174010205460178480175990161490156570150990149620129460
Квартира1361501298509176087330112450112040118550117540133090131830133010114840
ЖК184401755012430106601637017910209001967024610245502394021460
Дача99101071013860285503221024920220301923018390161201457012230
Гараж665065305570594080106610685073208520846087508320
Таунхаус407038703370480064305610545056805800588056204750
Нерухомість272027301560168017601670182018801890189017301720
Кімната167018901290101011001390162013301330157014701480
Житло800770520450450700700610730650500450
Пентхаус310290240340380320360380330350340330
Готель330320170120120160330310310210240240
Апартаменти202010102020302020202020
Котедж102020204040402020101010
Разом292700283510241330314920384800349870354670335480351610342530339820295310

Табл. 10. Щомісячний розподіл попиту на покупку за типами нерухомості

 

Зростання попиту на будинки вплинуло на річну статистику

Тип нерухомості в категорії “Покупка”Середня кількість попиту в місяць, тис. запитівЧастка попиту в категорії “Покупка”,%
Будинок152,347,32
Квартира114,835,68
ЖК19,15,93
Дача18,75,81
Гараж7,22,23
Таунхаус5,21,61
Нерухомість1,90,59
Кімната1,50,45
Житло0,60,19
Інші типи нерухомості0,60,19
Разом321,8100,00

Табл. 11. Розподіл попиту на покупку за типами нерухомості

 

Висловлюючи намір купити нерухомість, інтернет-користувачі тільки в 3,1% випадків вказують, що їх цікавить вторинний ринок, у 2,1 % випадків – що шукають житло в новобудові. 94,8% не використовують в якості уточнення, тип ринку, тож готові розглядати різні варіанти на етапі пошуку.

Уточнення – тип ринку нерухомостіКількість попиту, тис. запитів
Без уточнення ринку305,2
Вторинний9,9
Новобудова6,7
Разом321,8

Табл. 12. Розподіл попиту на покупку за уточненням типу ринку

Типи приміщень

 

Під час пошуку житла користувачі з Києва і області понад 9 тис. раз вказали в Google, яка саме квартира їх цікавить. Найчастіше – це смарт-квартири, що свідчить про конкретний, сформований запит. Також це може вказувати на гостру необхідність у власному житлі в період невизначеності та карантинних обмежень.

Уточнення – кількість кімнатКількість попиту, тис. запитів
смарт5,3
1-кімн2,8
2-кімн0,76
3-кімн0,12
студія0,11

Табл. 13. Розподіл попиту на покупку нерухомості за уточненням кількості кімнат

Геофактор

 

При пошуку нерухомості для купівлі геолокація є важливим фактором. Вона свідчить про розподіл попиту між Києвом та областю.

Уточнення – геолокаціяКількість попиту. тис.запитівЧастка попиту, %
Київ173,353,8
Київська обл.69,721,7
Невизначено72,822,6
Обл.центри61,9
Разом321,8100

Табл. 14. Розподіл попиту на покупку нерухомості за уточненням по геолокації

ТОП-10 районів Києва за попитом за покупку нерухомості

 

У 2020 році найчастіше цікавились купівлею нерухомості у районі Осокорків (2,7 тис разів). Також відзначимо, що в ТОП не потрапили центральні райони (за винятком Поштової площі). Детальну інформацію щодо популярності районів Києва можна побачити в таблиці.

Уточнення – районКількість попиту, тис. запитів
1.Осокорки2,7
2.Оболонь1,6
3.Троєщина1,5
4.Святошино1,3
5.Бортничі1,1
6.Лісовий0,8
7.Поштова площа0,8
8.Русанівка0,7
9.Теремки0,5
10.Нивки0,4

Табл. 15. ТОП-10 районів столиці за попитом на покупку нерухомості

ТОП-10 міст Київської області за попитом на покупку нерухомості

 

Лідером серед міст-сателітів за попитом на купівлю нерухомості є Бровари.

Попит на ТОП-10 найбільш популярних міст Київської області можна побачити в таблиці нижче.

Уточнення – передмістяКількість попиту.тис. запитів
1.Бровари8,5
2.Бориспіль6,5
3.Ірпінь4,7
4.Васильків4,6
5.Вишгород3,7
6.Буча3,6
7.Боярка2,7
8.Фастів2,4
9.Гатне2,2
10.Вишневе1,2

Табл. 16. ТОП-10 міст Київської області за попитом на покупку нерухомості

ТОП-10 запитів, пов’язаних із купівлею нерухомості

 

Найбільш популярні запити щодо купівлі нерухомості пов’язані з будинком і квартирою. При цьому, інтернет-користувачі вказують, що шукають дім поблизу Києва, а квартиру – безпосередньо в столиці.

Пошуковий запитКількість попиту, тис. в місяць
1.купить дом под киевом9,9
2.купить квартиру в киеве9,9
3.купить квартиру5,4
4.квартира киев купить4,4
5.купити квартиру в києві4,4
6.купить дом киев4,4
7.купить квартиру киев вторичка4,4
8.купить дом киевская область3,6
9.купить дачу под киевом2,9
10.купить дом2,9

Табл.17. ТОП-10 найбільш популярних запитів покупки нерухомості при пошуку в Google*

 

*Запити подані мовою оригіналу досліження

Оренда («орендувати»)

У березні-квітні 2020 р. попит на оренду квартир різко зменшився, водночас попит на оренду будинків почав зростати. Інтерес до оренди будинків зберігався протягом усього літа і почав знижуватися ближче до осені. Інтерес до оренди квартир, навпаки, вже з травня почав зростати, і ця тенденція збереглась до грудня.

Мал.14. Динаміка попиту на оренду нерухомості в 2020 році

 

Статистику, на підставі якої побудований графік, можна побачити в таблиці. У цілому ж, попит на оренду нерухомості з січня по грудень 2020 року виріс майже на 13%.

Тип нерухомостіСічень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Квартира158220154500131800123740150600181440195230214230205980204600194890174580
Будинок250102494041500741206293073940639104765041390425505357042990
Кімната306203009023760150001987026840299603347036380329103081024900
Гараж582057304950480067706370671071808290889086006860
Житло424042903370309041301291018090133905150407038904360
ЖК315031202550259035703840430045904700415042203440
Нерухомість121011408007701140117011701160115011101150790
Дача10201330392096007080680032601530990830860640
Апартаменти310280210170210320280340320570420480
Таунхаус180150320650490360330430390430460370
Пентхаус170130130200260340320300330310420330
Котедж9011060180190310230230180200350190
Готель17014070606070120200180190140130
Разом230210225950213440234970257300314710323910324700305430300810299780260060

Табл. 18. Щомісячний розподіл попиту на оренду за типами нерухомості

 

Оренду житлової нерухомості жителі Києва та області шукали в Google в середньому понад 272 тис. разів за місяць. При цьому квартири шукали практично в 3 рази частіше, ніж будинки, та в 6 разів частіше за кімнати.

Тип нерухомості в категорії “Оренда”Середня кількість попиту в місяць, тис. запитівЧастка попиту в категорії “Оренда”,%
Квартира171,162,72
Будинок49,818,24
Кімната29,310,74
Гараж6,72,45
Житло6,62,41
ЖК3,71,38
Дача3,21,16
Нерухомість1,10,40
Таунхаус0,40,14
Апартаменти0,30,12
Пентхаус0,30,11
Котедж0,20,07
Готель0,10,05
Разом272,8100,00

Табл. 19. Кількість попиту на оренду за типом житлової нерухомості в середньому по Києву і Київській області.

Типи приміщень

 

Інтерес до оренди однокімнатних квартир був у 4,75 разів більше, ніж до оренди смарт і двокімнатних.

Уточнення – кількість кімнатКількість попиту, тис. запитів
1-кімн9,5
смарт2
2-кімн2
студія0,8
3-кімн0,4

Табл. 20. Розподіл попиту на оренду нерухомості за уточненням кількості кімнат

Геофактор

 

Вплив геофактору під час пошуку оренди житла більш суттєвий, ніж при купівлі. Кияни тільки в 13,68% випадків не вказували, де саме вони хочуть зняти житло. При цьому, орендою нерухомості в Києві цікавляться в 10,7 разів частіше, ніж в області.

Уточнення по геолокаціїКількість попиту в місяць, тис. запитівЧастка попиту,%
Київ195,871,80
Київська обл.18,36,68
Без зазначення розташування37,313,68
Обл. центри21,47,84
Разом272,8100

Табл. 21. Розподіл попиту на оренду за уточненням геолокації

ТОП-10 районів за попитом на оренду нерухомості

 

Найбільш привабливі райони для оренди житла в Києві – Оболонь і Троєщина.

Уточнення – районКількість попиту, тис. запитів
1.Оболонь3,0
2.Троєщина2,8
3.Солом’янський2,5
4.Борщагівка2,0
5.Позняки1,5
6.Осокорки1,4
7.Дарниця1
8.Бортничі1
9.Голосіївський1
10.Дніпровський0,7

Табл. 22. ТОП-10 районів столиці за попитом на оренду нерухомості

ТОП-10 міст Київської області за попитом на оренду нерухомості

 

Нижче представлений рейтинг міст Київської області, які користувачі вказують при пошуку оренди житла. Лідер за інтересом до оренди в передмісті – Бровари.

Уточнення – передмістяКількість попиту, тис. запитів
1.Бровари3,1
2.Ірпінь2,9
3.Бориспіль2,9
4.Буча1,6
5.Вишгород1,3
6.Васильків1,2
7.Боярка0,9
8.Вишневе0,8
9.Біла Церква0,7
10.Фастів0,6

Табл. 23. ТОП-10 міст Київської області за попитом на оренду нерухомості

ТОП-10 запитів, пов’язаних із орендою нерухомості

 

У таблиці наведені найпопулярніші запити, які використовують у Google жителі Києва і області, коли цікавляться орендою житлової нерухомості. Ми бачимо, що більшість запитів у ТОП-10, пов’язані з орендою квартир.

Пошуковий запитКількість попиту, тис. запитів
1.снять квартиру посуточно киев4,4
2.аренда квартир3,6
3.долгосрочная аренда квартир киев3,6
4.снять квартиру3,6
5.снять квартиру в киеве3,6
6.аренда дома киев2,9
7.снять однокомнатную квартиру киев2,9
8.квартира киев снять2,4
9.сниму квартиру киев2,4
10.снять дом под киевом2,4

Табл. 24. ТОП-10 найпопулярніших запитів при пошуку оренди нерухомості*

 

*Запити подані мовою оригіналу дослідження.

Продаж («продам»)

Продажем нерухомості жителі Києва та області в 2020 році цікавилися рідше, ніж купівлею і орендою – в середньому 37, 2 тис. разів. При цьому пропозиція продажу будинків значно збільшилась, на відміну від квартир, де спостерігається інша ситуація.

Мал.15 Динаміка попиту на продаж жилої нерухомості в Києві та Київській області

 

Ми бачимо, що динаміка продажу відповідає ситуації з купівлею нерухомості.
Розподіл попиту на продаж по місяцях можна побачити в таблиці нижче. В цілому з січня по грудень 2020 р. попит на продаж нерухомості знизився на 10,4%.

Тип нерухомості Січень 2020Лютий 2020Березень 2020Квітень 2020Травень 2020Червень 2020Липень 2020Серпень 2020Вересень 2020Жовтень 2020Листопад 2020Грудень 2020
Будинок152101425016560217202390020770199001889018580180501833015490
Квартира163201446011590105401377013400133501409014380144101404012820
Нерухомість173019801340133016201510153013801340143014101290
Дача93010601280249023701850191016401540152013301120
Гараж1010110099088089086087090011501040980920
ЖК650820560320410470670600590590530440
Таунхаус150100110140170170180180190160180150
Кімната50904030907070901101707070
Разом360503386032470374504322039100384803777037880373703687032300

Табл. 25. Розподіл попиту на продаж нерухомості в 2020 р. по місяцям

 

Жителі Києва та області найчастіше в 2020 році запитували продаж будинків і квартир.

Тип нерухомості в категорії “Продаж”Кількість попиту, тис. запитівЧастка попиту в категорії “Продаж”, %
Будинок18,549,7
Квартира13,736,9
Дача1,64,4
Нерухомість1,54,1
Гараж12,7
ЖК0,61,5
Таунхаус0,20,4
Кімната0,090,2
Разом37,2100,0

Табл. 26. Середня кількість попиту на продаж нерухомості в Києві і Київській області

Типи приміщень

 

Уточнення за кількістю кімнат при продажі не є важливим фактором.

На етапі пошуку в Google найчастіше кияни шукають однокімнатні квартири. Це уточнення використовувалось у 3,4 рази частіше, ніж “смарт”.

Уточнення – кількість кімнатКількість попиту, тис. запитів
1-кімн0,34
2-кімн0,2
3-кімн0,1
смарт0,1

Табл. 27. Розподіл попиту на продаж нерухомості за уточненням кількості кімнат

Географічний фактор

 

При продажі нерухомості, в більшості випадків, користувачі вказують тільки геофактор. Операції з продажу житла в Києві популярніші, ніж в області, в 3.4 рази.

Уточнення – геолокаціяКількість попиту,тис. запитівЧастка попиту з уточненням геолокації в категорії “Продаж”, %
Київ20,755,7
Без вказання розташування10,327,6
Київська обл.5,916,0
Обл. центри0,30,7
Разом37,2100,0

Табл. 28. Кількість попиту на продаж житлової нерухомості з уточненням геолокації

ТОП-5 районів за попитом на продаж нерухомості

 

Найпопулярніший район, де інтернет-користувачі Києва та Київської області запитують продаж нерухомості – Осокорки. Але, ми бачимо, що геолокацію при продажі нерухомості вказують не часто.

Уточнення – районКількість попиту, тис. запитів
1.Осокорки0,5
2.Оболонь0,3
3.Борщагівка0,2
4.Святошино0,13
5.Троєщина0,12

Табл. 29. ТОП-5 районів столиці за попитом на продаж нерухомості

ТОП-5 міст Київської області за попитом на продаж нерухомості

 

Нижче представлений рейтинг міст Київської області, продаж житла в яких найбільше цікавить жителів Києва і області.

Уточнення – передмістяКількість попиту, тис запитів
1.Бориспіль0,9
2.Бровари0,9
3.Васильків0,5
4.Буча0,4
5.Ірпінь0,4

Табл.30 ТОП-5 міст Київської області за попитом на продаж нерухомості

ТОП-10 запитів, пов’язаних із продажем нерухомості

 

Найпопулярніші запити при продажу нерухомості наведені в таблиці нижче. Часто вони мають геофактор «Київ».

Пошуковий запитКількість запитів, тис.
1.продажа квартир киев5,4
2.продам квартиру киев2,4
3.продажа домов1,6
4.продажа квартир1,3
5.продажа домов киевская область1
6.срочно продам квартиру киев в связи с отъездом1
7.продам дом киевская область0,9
8.продажа домов киев0,7
9.продам дом0,7
10.продам квартиру0,7

Табл. 31. ТОП-10 найпопулярніших запитів при продажу нерухомості*

 

*Запити подані мовою оригіналу дослідження.

Висновки

  • За підсумками 2020 року попит на житлову нерухомість в Києві та Київській області скоротився на 10%. Проте, не зважаючи на суттєве просідання в квітні-травні, в цілому динаміка ринку до кінця року відновилася.
  • Попит на купівлю нерухомості навіть трохи зріс – на 0,9%. Це свідчить про обережність потенційних покупців у період невизначеності.
  • Найбільш затребуваним типом приміщення для купівлі в 2020 році стали будинки. У травні попит на них був ажіотажним: він додав 84% у порівнянні з початком року. Але до кінця року попит стабілізувався, показавши підсумкове зростання в 16%.
  • У той же час, попит на купівлю квартир у цілому за рік знизився. Пік падіння припав на квітень – 36% від обсягу на початок року. Але надалі попит почав відновлюватися і до грудня виявився меншим за січневий лише на 15,6 %. Таким чином, ми бачимо зміни в уподобаннях покупців: киян стали більше цікавити будинки і менше – квартири.
  • Попит на оренду нерухомості збільшився на 13%. Це сталося за рахунок зростання інтересу як до квартир, так і до будинків. Але протягом року ці дві категорії житла демонстрували діаметрально протилежну динаміку.
  • Інтерес до оренди квартир знизився до мінімального значення в квітні на 22%. Потім він почав зростати і за підсумками року зріс у порівнянні з січнем 2020 р. на 10 %.
  • Також у квітні інтерес до оренди будинків злетів на 296 %, потім він трохи спав і до кінця року зупинився на вражаючій позначці зростання в 72 %.
  • Найпривабливішим передмістям, як для покупки нерухомості, так і для оренди, в 2020 році були Бровари.
  • Для тематичних ресурсів про нерухомість 2020 рік був непростим. Особливо це стосується сайтів для короткострокової оренди – інтерес до них пережив драматичне падіння на початку квітня, і до кінця року вийшов на скорочення в 53%.
  • Інтерес до спеціалізованих порталів і маркетплейсів із розділом нерухомість за підсумками року кількісно не змінився. Але до грудня відбулося перетікання аудиторії від абсолютних лідерів ринку – Lun.ua и Dom.riaдо їхніх менш «вагомих» конкурентів. Останні ж почали набирати популярність, що може стати передумовою для перерозподілу впливу та змін у ніші.

Алгоритм наших дій

Ми зібрали весь попит на нерухомість в Інтернеті в Києві та Київській області за січень 2020 – грудень 2020 р.
У виборку увійшов весь попит із частотністю понад 20 запитів на місяць. Виключенням став попит на таунхауси, пентхауси і котеджі, по яких враховувалася частотність від 10 в місяць.

 

  • Весь обсяг попиту ми згрупували за тематичними розділами. Так ми отримали структуру і кількісні характеристики.
  • Далі в кожному тематичному розділі ми виявили найбільш популярні допоміжні фактори – уточнення, які користувачі використовують при пошуку. Так ми отримали якісні характеристики попиту.
  • На підставі характеристики попиту, ми визначили тренди в сфері житлової нерухомості.