Із дослідження ви дізнаєтеся

У цій статті ми розглянемо ринок пластичної хірургії в Україні. Із дослідження ви дізнаєтеся:

 

  • які напрями пластичної хірургії українці найчастіше шукають в Інтернеті;
  • чи працює в онлайні твердження про “йдуть на лікаря”;
  • який вид пластики неочікувано вийшов на четверте місце за популярністю запитів;
  • чи вплинув COVID на пошукову поведінку користувачів Мережі.

Як шукають послуги пластичної хірургії у Google

Здебільшого, користувачі в Інтернеті шукають послуги пластичної хірургії наступними двома способами:

  1. За назвою конкретних процедур. Наприклад, ринопластика, хейлопластика і т.д.
  2. За видом пластики. Для таких запитів є характерними уточнення за частинами тіла (напр. “пластика тіла”, “пластика повік”) та за наміром (“пластика зменшення грудей”, “збільшити груди”).

Як видно із Таблиці 1, існують запити, які не дають нам чіткого розуміння – що саме та з якою метою користувач шукав в Інтернеті. Наприклад, “пластика” та “пластична хірургія”. Для того, аби відобразити повну картину попиту, ми врахували ці запити. Але надалі такі запити детально розглядати не будемо.

Таблиця 1. Структура попиту на послуги пластичної хірургії в Інтернеті. За даними Google.

Структура попиту демонструє, що користувачі частіше вказують конкретну процедуру, шукаючи послугу із пластичної хірургії. Це може свідчити про високий рівень знання спеціальної термінології. Також, це вказує на популярність окремих послуг, про що ми поговоримо пізніше.

Тематична група “Процедури”

Ця тематична група посідає перше місце за кількістю попиту в місяць – близько 132 тис. При цьому, більш ніж 70% всього попиту припадає на ТОП-5 процедур. Найбільш популярними стали ринопластика та блефаропластика.

Таблиця 2. Лідери попиту (ТОП-5) в тематичній групі “Процедури”. За даними Google

Обсяг попиту за кожною із процедур виглядає наступним чином.

Зображення 1. Розподілення попиту у тематичній групі “Процедури”. За даними Google

Динаміка попиту на ТОП – 5 процедур вказує на те, що ринопластика та, особливо, блефаропластика тільки нарощують свою популярність протягом останніх 2 років. Також, цікавим є той факт, що навесні 2020 не відбулося відчутного просідання ні за однією із послуг. Невелике зниження за ринопластикою у березні- квітні корелює із подібним періодом у 2019. Це говорить нам про те, що COVID не вплинув на попит на послуги пластичної хірургії в Інтернеті.

Також, ми виявили досить різкий сплеск інтересу на запит “септопластика”. Це може бути пов`язано із масованим виходом рекламних матеріалів на цю тематику у ці місяці.

Зображення 2. Динаміка попиту за тематичною групою “Процедури” за 2 роки. За даними Google

Тематична група “Вид пластики”

Об`єм попиту за цією групою в середньому складає 97 тисяч в місяць. При цьому, близько 70% всього попиту припадає на ТОП-5 основних видів пластики.

Таблиця 3. Лідери попиту (ТОП-5) у тематичній групі “Вид пластики”. За даними Google.

Цікаво, що пластика повік не потрапила у ТОП-5, хоча блефаропластика як процедура – друга за частотою пошуку із 35 тисячами запитів на місяць. Це говорить про те, що користувачі добре знають назву процедури, тому шукають в Інтернеті саме її, а не вид пластики.

Варто зазначити, що близько 10% відсотків користувачів шукають послуги з інтимної пластики. Як буде далі видно на графіку, попит на даний вид пластик має тенденцію до зростання і, скоріш за все, буде тільки збільшуватися.

Обсяг попиту за кожним видом пластики виглядає наступним чином.

Зображення 3. Розподілення попиту у тематичній групі “Вид пластики”. За даними Google.

Аналіз динаміки попиту за два роки вказує на відсутність фактору сезонності. Ми бачимо, що користувачі виявляють стійку зацікавленість до послуг і COVID на нього не вплинув. Навпаки, запит “пластика грудей” демонструє зростання, починаючи з березня 2020. Підйом зацікавленості також спостерігається у запиті “пластика живота”.

Зображення 4. Динаміка попиту у тематичній групі “Вид пластики” за 2 роки. За даними Google.

Уточнюючі фактори

У рамках дослідження перед нами постало завдання – визначити найбільш популярні уточнюючі критерії пошуку. Наприклад, як часто люди вводять у пошуковий рядок ім’я лікаря або назву клініки, місто або країну. Скільки запитів мають комерційний характер (наприклад, “ринопластика ціна”, “скільки коштує збільшення грудей”).

Ми помітили, що інколи користувачі використовують одразу кілька уточнюючих факторів (наприклад, “блефаропластика Київ ціна”, “вартість збільшення грудей Камінський). Лідером серед уточнень є прив’язка до міста, питання про вартість та бренд – назва клініки або ім’я лікаря.

Розподілення попиту з географічними уточненнями виглядає наступним чином.

Зображення 5. Розподілення попиту за географією. За даними Google

Примітно, що у ТОП-5 регіонів із долею попиту у 5,1% увійшла Москва. Це означає, що українських користувачів цікавлять пропозиції із цього міста. Такий попит пояснюється сформованою асоціацією: якщо робити пластику, то у цьому місті. Не виключаємо, що ця інформація може використовуватися також для порівняння із локальними пропозиціями.

Як і очікувалося, основна доля попиту припадає на Київ – 28,3%.

Цікавим фактом стала незначна кількість брендових запитів – із назвою клініки або ПІБ практикуючого лікаря. Це пояснюється особливістю поведінки користувачів. За даними опитування цільової аудиторії та за інформацією від нашого клієнта, аби більше дізнатися про лікаря, користувачі переходять на його сторінку в Інстаграм. Таким чином, здебільшого Гугл використовують для пошуку загальної інформації про вид пластики або процедуру. Це підтверджують дані, наведені вище.

Обсяг брендового попиту розподілився наступним чином.

Зображення 6. Розподілення попиту з уточненням за назвою клініки та ПІБ лікарів. За даними Google

Варто зауважати, що лідерами є ті бренди, які активно проводять PR – і рекламні кампанії.

Висновки

  1. Найчастіше користувачі з України шукають послуги із пластики грудей. Якщо говорити про конкретні назви процедур, то безумовними лідерами є ринопластика та блефаропластика. Дані показують, що всі інші процедури користувачі шукають у 5 разів рідше.
  2. Сумарно запити з інтимної пластики як для чоловіків, так і для жінок вийшли на четверте місце у тематичній групі “вид пластики”. Враховуючи динаміку попиту, можна сказати, що на даний вид процедур є сформований попит, який показує поступове зростання від місяця до місяця.
  3. Відносно невеликий процент уточнень за вартістю (19,8%) та географією (21,3%) говорить про те, що користувачі, здебільшого, приходять в Інтернет заради загальної інформації про послугу. Для прийняття рішення йому/їй важливо зрозуміти суть процедури, ознайомитися із різноманітними пропозиціями. Інтернет як найкраще задовольняє цю потребу. Враховуючи пошуковий шлях користувача, бізнесу необхідно оптимізувати свої канали таким чином, щоб вони стали відправною точкою контакту з потенційним клієнтом.
  4. Лише 9% користувачів шукали в Інтернеті імена лікарів та назви клінік. Можна зробити висновок, що в онлайн пошуку користувачі, перш за все, відштовхуються від задачі, а вже потім від бренду. При цьому, на ТОП- 5 клінік та лікарів прийшлося 87% відсотків від усіх запитів. Враховуючи конкурентність середовища, можна стверджувати про вплив сили бренду, який гарантує цим п`ятьом лідерам постійну долю попиту та поповнення клієнтської бази.
  5. COVID -19 не вплинув на динаміку попиту. За деякими послугами (наприклад, пластика грудей) спостерігалася підвищена зацікавленість.

Технологія збору даних

Кілька слів про те, як ми збирали дані:

 

  • Ми зібрали весь попит в Інтернеті на пластичну хірургію за останні два роки (вересень 2018 – вересень 2020). У вибірку потрапили запити із частотою не менше 20 запитів на місяць.
  • Ми проаналізували увесь обсяг попиту та розділили його за різними тематичними групами. Таким чином, ми визначили структуру попиту та його кількісні показники – скільки запитів в середньому щомісяця припадає на кожну тематичну групу.
  • Далі ми визначили найбільш популярні запити у кожній тематичній групі і вирахували долю, яку вони займають від загальної кількості. Додатково ми визначили динаміку їх попиту за останні два роки. На основі цих даних ми зробили висновки про стан попиту на послуги пластичної хірургії та його потенціал.
  • Ми оцінили кількість та характер запитів, пов`язаних із назвами клінік та іменами лікарів. Це було зроблено задля перевірки наступної гіпотези: ”Люди шукають лікарів та клініки, адже в першу чергу, вони йдуть на лікаря”.

 

Про те, як змінюються інші ринки у період невизначеності, ви можете почитати в наших дослідженнях в блозі.